به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد مثلث توسعه اقتصادی، احیاگران آبادی و کمیته رفع موانع تولید شهرستان رفسنجان افزود: به تعدادی از این پروژه ها که دارای مشکل هستند، رسیدگی می شود تا با اجرایی شدن آنها ضمن اشتغالزایی، رونق اقتصادی را نیز شاهد باشیم.
وی بیان کرد: طرح تولید آبگرمکن خورشیدی در یکی از روستاهای کشکوییه دارای مشکل تامین زمین است که برای راه اندازی این واحد تولیدی در شهرک صنعتی کشکوییه زمین به سرمایه گذار واگذار می شود.
وی گفت: طرح دیگر ایجاد 2 نیروگاه گازی هر کدام با اعتبار 450 میلیارد ریال با مشکل نقدینگی و صدور مجوزها روبرو است که با معرفی 2 طرح به بانک این موانع برطرف می شود.
فرماندار رفسنجان ادامه داد: طرح تولید بستنی با اعتبار 400 میلیارد ریال با مشکل تامین زمین مواجه است که قرار شد یک هکتار زمین برای اجرای این طرح واگذار شود.
وی گفت: برای احداث نیروگاه یکصد مگاواتی فتوولتائیک با سرمایه گذاری خارجی 600 میلیارد ریال نیز مشکل زمین وجود دارد که این مانع برطرف خواهد شد.
ملانوری پرورش ماهی را از دیگر طرح های مورد بررسی در این جلسه برشمرد و خاطرنشان کرد: این استخر پرورش ماهی در نزدیکی یک گلخانه است و مشکل زیست محیطی دارد که با کمک نظام پزشکی این مشکل حل می شود.
وی افزود: طرح فرآوری پسته نیز برای اجرا به یک میلیارد ریال نقدینگی نیاز دارد که با معرفی این طرح به بانک سپه نقدینگی برای اجرای این طرح تامین خواهد شد.
وی گفت: برای اجرای طرح بسته بندی پسته و قاووت پسته در روستای رضاآباد نیز تسهیلات به میزان پنج میلیارد ریال از سوی یکی از بانک ها ارایه می شود.
فرماندار رفسنجان بیان کرد: همچنین طرح پرورش شتر مرغ در احمدآباد دیفه کشکوییه اجرا شده که برای خرید شتر مرغ به یک میلیارد ریال نیاز است و به صورت تسهیلات ارایه می شود.
وی مجتمع خدمات رفاهی در 23 کیلومتری جاده رفسنجان - انار را از دیگر طرح های ستاد مثلث توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: سه میلیارد ریال هزینه خاکبرداری این طرح شده که برای ساخت به اعتبار دیگری نیاز است و به صورت تسهیلات ارایه می شود.
ملانوری بیان کرد: تالار پذیرایی مابین روستاهای قاسم آباد و مهدی آباد با 20 درصد پیشرفت فیزیکی به 11 میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد.
وی افزود: طرح تولید لامپ ال ای دی نیز با 25 میلیارد ریال سرمایه ثابت اجرا شده و برای سرمایه در گردش 15 میلیارد ریال نیاز است که این مشکل نیز برطرف خواهد شد.
11 طرح اقتصاد مقاومتی در نشست ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان رفسنجان مورد بررسی قرار گرفت.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.