به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نمایشگاه استانی کتاب در رشت، افزود: آستارا از شهرهای فرهنگی استان گیلان است و با توجه به علاقه مندی مردم آن به فرهنگ و کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه کتاب می تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ و اقتصاد آن داشته باشد.
وی اضافه کرد: آستارا دارای امکانات خوب نمایشگاهی در مرکز شهر است و ناشران می‌توانند از این فضا برای عرضه محصولات خود استفاده کنند.
وی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب گیلان نقش مهمی در تامین نقدینگی ناشران داشته است اما برای رونق صنعت نشر باید راهکار اساسی اندیشه شود تا تولیدکنندگان و پدیدآورندگان کتاب، با عشق و علاقه چرخه تولید آن را اداره کنند.
رنجکش خاطرنشان کرد: مردم گیلان و شهرستان آستارا علاقه زیادی به خواندن کتاب دارند و باید بسترهای لازم برای تقویت شبکه توزیع عادلانه کتاب در استان فراهم شود و فروشگاه های کتاب گسترش یابد.
نمایشگاه کتاب گیلان با 350 ناشر استانی و کشوری و با 30 درصد تخفیف از 16 تا 21 آذر ماه به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در محل نمایشگاه های استان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت - تهران دایر است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای چهار باب کتابخانه است.
دریافت خبر: یوسف هدایتی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.