به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در تالار حکمت دانشگاه گیلان در رشت افزود: دانشجویان برای اداره جامعه در آینده، بایستی در همه مسائل ورود کرده و نقد داشته باشند و در برخی موارد، سلیقه دانشجو با سلیقه های ما همخوانی ندارد که این، به معنی آن نیست که سلیقه ما بهتر از این قشر است.
وی با تاکید بر اینکه همه از جمله تشکل ها بایستی به سلیقه های یکدیگر احترام بگذارند، گفت: سلیقه های ما الزاماً قانون نیست و نباید آن را به دیگران اجبار کنیم.
سالاری با اشاره به اینکه امروز دانشجویان کشور متولدین بعد از پیروزی انقلاب بوده و در فضای انقلابی رشد کرده اند، خاطرنشان کرد: از این حیث، خطی بین دانشجویان، تشکل ها و فعالان قائل نیستم؛ امروز همه دغدغه انقلاب، کشور و استان را دارند.
وی با اشاره به تشکیل کمیته 48 گانه در استانداری گفت: از دانشگاه ها درخواست کرده ایم که در این کمیته ها عضو ثابت شوند و نظر بدهند و از انجمن های دانشجویی نیز دعوت می کنم که در این کمیته ها نظرشان را بیان کنند.
استاندار گیلان دانشجویان را ثروت اصلی دانشگاه ها دانست و اظهار کرد: امروز آنچه که فاصله کشورها را از هم نشان می دهد، دیگر نفت و گاز نیست بلکه فکر انسان هاست.

* بدون تعارف با فساد اداری برخورد می کنم
سالاری در ادامه سخنانش در مراسم بزرگداشت روز دانشجو، با بیان اینکه در برخورد با فساد بایستی منطقی باشیم، افزود: بدون تعارف با حداکثر اختیارات با فساد اداری برخورد می کنم.
وی با بیان اینکه نارسایی ها بایستی منتقل و با صدای بلند گفته شود، اظهار کرد: این کار مهمترین راه مبارزه با فساد است اما اگر این مهم را ابزار و عامل اقتدار خودمان کنیم، حتما به نتیجه نمی رسیم.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: بنای کار ما بر خرد جمعی است، زیرا برای تصمیم گیری در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، کارمندی، دانشجویی و ... بایستی حرف های افراد در این حوزه ها را بشنویم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه موضوع اشتغال بحث این دولت و آن دولت نیست، گفت: اشتغال بحث امروز و دغدغه اصلی کشور است که اگر حل نشود، به کشور به طور کلی آسیب می رسد.
سالاری با اشاره به اینکه موضوع مهم اشتغال به همه نهادها، مردم، نسل های جوان مربوط بوده و بخشی مربوط به حمایت دولت است، افزود: اینکه همه کارمند دولت شوند، شدنی نیست؛ دولت را یک زمانی سنگین کرده ایم، دستگاهی که سه برابر نیاز کارمند دارد، قطعاً با کاهش کارایی مواجه است.
به گفته استاندار گیلان، اگر می خواهیم فضای اشتغال اصلاح شود، بایستی فضای کسب و کار را درست کنیم و با توجه به پتانسیل های استان در بخش های کشاورزی، گردشگری، استفاده از دریا، صنعت چوب و ... در بحث اشتغال حتماً برنامه ریزی هایی را انجام می دهیم.
در مراسم روز دانشجو در تالار حکمت دانشگاه گیلان هریک از نمایندگان دانشجویی تشکل های اسلامی، شورای صنفی، انجمن های علمی و کانون های فرهنگی - هنری و بسیج دانشجویی به بیان مشکلات و مطالبات خود پرداختند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.