به گزارش خبرنگار ایرنا ، دریادار امیر رستگاری روز سه شنبه در آیین الحاق ناو موشک‌انداز سپر به ناوگان شمال اظهار کرد: کلیه مراحل طراحی، ساخت و تجهیز ناو سپر بر اساس نیاز نیروی دریایی راهبردی ارتش در دستور کار سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع قرار گرفت و در مدت چهار سال به سرانجام رسید.
وی با اشاره به برگزاری 77 دوره آموزشی برای کارکنان این ناو افزود: 15 هزار ساعت آموزش نظری و عملی جهت آزمایش ناو سپر در سطوح سازمانی، میانی و کارخانه‌ای برای کارکنان این ناو انجام شد.
دریادار رستگاری تاکید کرد: طراحی این ناو بر اساس تامین نیاز و با راه‌اندازی بیش از 65 سامانه مکانیکی ، تأسیساتی، برق ،الکترونیک و مخابرات و با صرف یک‌میلیون و 400 هزار ساعت کار صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: این ناو دارای سامانه های رادار کنترل آتش پیشرفته، رادار سطحی، هدایت آتش موشک و توپخانه و جنگ‌های الکترونیکی و مخابراتی ، کنترل مانیتورینگ جامع و پروانه و موتورهای دیزل بهینه‌سازی شده به دست توانمند متخصصان بومی است.
رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: مهم‌ترین دستاوردهای اجرای این پروژه افزایش قدرت دفاعی، ورود به عرصه طراحی و بهینه‌سازی انواع ناوهای موشک‌انداز است.
وی افزود: با الحاق این ناو زنجیره آموزشی نیروی دریایی ارتش راهبردی جهت تکمیل دوره‌های دانشگاه افسری حضرت امام (ره) و درجه‌داران مرکز آموزش‌های تخصص دریایی دریای خزر تکمیل می شود.
دریادار رستگاری با اشاره به تقویت روحیه خودباوری و اتکا بر فناوری‌های نوین در ساخت این ناو گفت: کسب دانش نوین و تجهیز ناوهای موشک‌انداز، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، و انتقال دانش و همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص از دیگر دستاوردهای ساخت این ناو موشک‌انداز است.
به گزارش خبرنگار ایرنا جدیدترین ناوچه موشک انداز ساخت داخل با نام سپر با شماره بدنه P234 ، چهارمین ناوچه ساخته شده از کلاس سینا در منطقه چهارم دریایی در انزلی است که ساخت آن 2 سال و نیم طول کشید. این شناور از چهار پرتابگر موشک کروز از کلاس نور یا قادر‌ (با برد 120 تا 250 کیلومتر)، یک توپ 76 میلیمتری فجر27 بر روی سینه و یک توپ 40 میلیتری بر روی پاشنه بهره می‌برد. با الحاق سپر به ناوگان شمال، تعداد شناورهای رزمی نداجا در دریای شمال به شش فروند می‌رسد.
منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و ناوگان شمال در شهر ساحلی بندرانزلی مستقر است. انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشار دهنده: گیتی بابایی
7471 /60230
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.