رئیس هیات تکواندو استان گیلان روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: پور رهنما ورزشکار شایسته گیلانی توانست با غلبه بر تمامی رقبای خود ، مقام قهرمانی هفتمین دوره بازی‌های جهانی آیواز 2017 پرتغال را در رشته پاراتکواندو به خود اختصاص دهد.
وی افزود: این ورزشکار شایسته گیلانی در وزن 75- کیلوگرم پس از یک دور استراحت، ابتدا میچائل کاسر آمریکایی را با نتیجه 19 بر 6 از پیش رو برداشت، سپس آمادو گارگارزا اسپانیایی را 15 بر 2 شکست داد و به فینال راه پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: مهدی پور رهنما در فینال این رقابت‌ها به مصاف فتیح سلیک از ترکیه رفت و 19 بر پنج برابر حریف خود پیروز شد تا علاوه بر کسب عنوان قهرمانی این دوره از رقابتها ، برای دومین بار مدال طلای این مسابقات را بر گردن بیاویزد.
رئیس هیات تکواندو استان گیلان خاطرنشان کرد: هفتمین دوره مسابقات پارا تکواندو جهانی آیواز از نهم آذرماه به مدت یک هفته با حضور زبده ترین تکواندوکاران در ویلارئال دسانتو آنتونیو پرتغال برگزار می شود.
سترگی بیان کرد: امتیاز این رقابت ها G6 است که به نفر اول 60 امتیاز، نفر دوم 36 امتیاز و نفرات سوم 24 امتیاز در راستای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو تعلق می‌گیرد.
مهدی پور رهنما که متولد سال 1374 است ، از سن هفت سالگی زیر نظر غلامحسن خداپرستی در رشته تکواندو مشغول به فعالیت شد و تاکنون افتخارات بسیاری را کسب کرد.
مدال طلای هفتمین دوره مسابقات پاراتکواندو 2017 جهان در انگلیس ، مدال طلای جهانی امریکای جنوبی سال 1391 ، طلای جهانی روسیه سال 1393 ،طلای تکواندو آسیا چین تایپه ، نقره تکواندو جهانی 1389 ، برنز مسابقات باکو سال 1388 مدال طلای پارا تکواندو آسیا در کره جنوبی و مدال طلای پارا تکواندو آسیا در فیلیپین از جمله افتخارات کسب شده توسط این ورزشکار گیلانی است.
خبرنگار: حسین مجرد**انتشار دهنده: بابایی
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.