دکتر شکور امیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگار ایرنا در لاهیجان افزود: دیابت شایع ترین بیماری در کشور و مادر همه بیماری ها محسوب می شود که منجر به قطع اعضای بدن بیمار می شود.
وی عدم اصلاح سبک زندگی ، مصرف فست فود ، زندگی ماشینی ، افزایش مشکلات روحی و روانی و بویژه استرس را علت این بیماری دانست و تاکید کرد که باید از ارایه غذاهای فست فودی در مدارس جلوگیری کرد و پیشگیری آن را جدی گرفت .
وی اظهارداشت:علت 95درصد بیماری دیابت محیطی و مواردی همچون سبک زندگی ، نوع تغذیه و عدم تحرک است و فقط پنج درصد آن ارثی و ژنتیکی است.
وی با اشاره به اینکه دیابت محیطی از سنین 20سال به بالا شروع می شود تصریح کرد: هشت میلیون بیمار دیابتی در کشور وجود داردکه سه میلیون و 600هزار نفر آن شناسایی و عضو انجمن دیابت کشور هستند که یک دستگاه تست قند رایگان در اختیار همه این افراد قرار گرفته است و این دستگاه هزینه تشخیص و کنترل بیماران را کاهش می دهد.
به گفته وی به هرکسی که عضو انجمن دیابت شود یک دستگاه تست قند خون رایگان اهدا خواهدشد.
رییس انجمن دیابت کشور گفت: این انجمن در تلاش است که شیرینی جایگزین برای شکر و تولید غداهای سالم را برای پیشگیری از ابتلای عموم مردم به دیابت را فراهم کند .
وی کار این انجمن را شناسایی ، آموزش و تحت کنترل دائمی قرار دادن بیماری عنوان و خاطرنشان کرد: انجمن دیابت از 99درصد پزشک عمومی تشکیل شده است که این پزشکان شبکه شش هزار نفری را در سطح کشور تشکیل می دهند.
دکتر امیدی افزود: در ایران عدم هماهنگی سازمان ها و مدیریت ضعیف موجب شده است که این بیماری روند افزایش بیشتری نسبت به سایر کشورها داشته باشد و برای بیماران ، جامعه و پزشکان مشکلات ایجاد کند .
وی گفت: براساس اصل 44باید مدیران ارشد و مدیران دولتی و در مجموع دولت باید کارها به ویژه مربوط به بیماری ها را به تشکل های مردمی و مردم واگذار نماید که تاکنون این روند ضعیف بوده است.
وی با اعلام شعار انجمن دیابت کشور به عموم مردم با عنوان اینی که 'با یک آزمایش ساده قند خون از سلامت خود آگاه شوید ' اظهارداشت:اگر دو بار آزمایش ناشتا قندخون از 126بالاتر باشد فرد دچار دیابت است.
وی ضمن هشدار به عمومی جامعه ، توصیه کرد : بهترین روش این است که مردم برای تشخیص بیماری دیابت آزمایش تست قند خون بدهند تا به سلامت خود پی ببرند.
وی با اشاره به اینکه این انجمن خدماتی نظیر شناسایی ، ویزیت رایگان ، آموزش ، هدیه دستگاه تست خون ، بیمه کردن بیماران بویژه بیمه های تکمیلی را برای بیماران انجام می دهد اضافه کرد: امسال پس از پنج سال دوندگی توانستیم برای بیماران دیابتی بیمه تکمیلی فراهم کنیم و بیمه ها ملزم شدند که در روند بیمار یابی نیز به این انجمن کمک کنند تا هزینه کمتری برای شناسایی و پیشگیری پرداخت نمایند تا مجبور نشوند مبالغ بالاتری بپردازند.
وی تاکید کرد:با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از هدف های انجمن ایجاد رضایتمندی جامعه است و بیمار باید جز درد بیماری درد دیگری نداشته باشد که هنوز به آن نرسیده ایم .
وی با بیان اینکه تمامی هزینه های انجمن از طریق خیرین و انجمن تامین می شود و هیچگونه کمک های دولتی دریافت نمی شود یادآورشد: ما فقط از مدیران دولتی حمایت معنوی می خواهیم تا در جامعه رضایتمندی ایجاد شود.
رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور ، به همراه هیاتی با مدیر شرکت صنعتی و تولیدی امیدی لاهیجان دیدار کردند تا زمینه تولید مواد غذایی سالم از محصولات موجود در گیلان را بررسی و شرایط تولید غذاهای جدید برای بیماران دیابتی را فراهم نمایند.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.