مهدی ولی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد از ابتدای استقرار ستاد هلال احمر استان گیلان پنجم آذر تاکنون در شهرستان سرپل ذهاب از خدمات این جمعیت بهره مند شدند.
وی با بیان این که ستاد جمعیت هلال احمر گیلان با نام زیتون در کرمانشاه راه اندازی شد، اظهار کرد: این ستاد ضمن توزیع اقلام یکی از مناطق شش گانه شهر، مسئولیت لجستیک و انبار مرکزی که وظیفه دریافت و ذخیره اقلام امداد و نجات ارسالی از ستاد فرماندهی سازمان امداد و نجات و توزیع و ارسال آن به مناطق عملیاتی سر پل ذهاب از سوی 5 استان را بر عهده داشت.
ولی پور خاطر نشان کرد: توزیع اقلام زیستی اولیه شامل برنج، بسته های مواد غذایی یک‌ ماهه، مواد بهداشتی، ظروف، کفی چادر، پتو، هیتر برقی، والور خوراک‌ پزی بین خانوارها، کمک به نصب چادر و ارایه خدمات امدادی اولیه در این ستاد انجام شده است.
وی بیان داشت: تاکنون 16 هزار خانوار در شهر سرپل ذهاب با حضور استانهای خراسان رضوی، گیلان، خوزستان، مازندران، همدان و تهران همچنین استان های چهارمحال، قم، البرز نیز که در هفته ابتدایی در عملیات سرپل ذهاب حضور داشتند، از خدمات لازم برخوردار شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار کرد: از امروز (شنبه) با اتمام توزیع اقلام یک ماهه عملیات پشتیبانی استان ها پایان می یابد و شهر برای ادامه امدادرسانی تحویل جمعیت احمر استان کرمانشاه می شود .
وی بیان داشت: یکصد نفر از کارکنان و نجاتگران و تیم های جمعیت هلال احمر استان در ستاد به طور شبانه روزی در حال شناسایی خانوارهای آسیب دیده ، بسته بندی اقلام زیستی و ساماندهی کمک ها برای توزیع به مردم منطقه می باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان ماه در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه صدها کشته و هزاران مصدوم داشت .
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.