به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) افزود: مردم از همان ابتدا در کنار دولت به یاری زلزله زدگان شتافتند و کمک های مثال زدنی آنها همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به سرما در منطقه زلزله زده غرب کشور اظهار کرد: همه از جمله هلال احمر، فرمانداری ها، استانداری ها و مردم، به زلزله زدگان و اسکان آنها کمک کردند که این، بسیار ارزشمند است.
خطیب جمعه رشت در ادامه سخنانش در جمع نمازگزاران با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت این روز خاطر نشان کرد: هفته وحدت، فرصتی برای تحکیم اتحاد مسلمانان است.
وی با بیان اینکه وحدت، همبستگی و در کنار هم بودن از تاکیدات پیامبر اسلام و همه امامان بوده، اظهار کرد: وحدت و اتحاد، رمز پیروزی است و زمانی که همه در کنار هم باشیم، دشمن قادر به انجام کاری نخواهد شد.
حجت الاسلام صدیق عربانی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله مدرس و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید روحانی خاطرنشان کرد: مدرس، روحانی مبارز و استبدادستیز بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان دلاورمردی ها و مبارزات شهید روحانی میرزاکوچک خان جنگلی و یادآوری 11 آذر به عنوان سالروز شهادت او تصریح کرد: این روحانی مبارز را هرگز از یاد نمی بریم، او به مبارزه با شیطان های بزرگ و کوچک غرب و شرق و داخلی پرداخت.
وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همیشه در طول تاریخ، برکات وجود علمای دین را درک کرده و عزت آنان را نگه داشته اند، اظهار کرد: علمای دین مایه افتخار ایران اسلامی هستند و در عصر ما نیز امام راحل به تمام بشریت فهماند که اسلام، دین پیروز است.
وی همچنین با تبریک فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو ، دانشجویان را آینده سازان کشور دانست و خاطرنشان کرد: اساتید در کلاس ها و دانشجویان همواره ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را گرامی بدارد.
امام جمعه موقت رشت در خاتمه سخنانش از مدافع حرم قدردانی کرد و یاد شهدای این راه که در مسیر نابودی داعش به فیض عظمای شهادت رسیدند را گرامیداشت.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی** انتشاردهنده:کبیری
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.