یک شرکت خصوصی در ناحیه صنعتی پرکاپشت آستانه اشرفیه اعلام آمادگی کرد تا پسماندهای تر و خشک تالارهای عروسی شهرستان را وارد چرخه تولید ورمی کمپوست کند.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، جعفر میرزایی رئیس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: پیرو مصوبات آخرین جلسه کارگروه مدیریت پسماند، جلسه ای در اتاق اصناف شهرستان با حضور نمایندگان صنف تالارداران و مدیرعامل شرکت شیمی کودسازان معراج برگزار شد.

در ابتدای جلسه، رئوف رئیس اداره اصناف آستانه اشرفیه گفت: از سال 95 در خصوص مدیریت پسماند با همکاری شهرداری جلساتی برگزار و قراردادهایی بسته شد تا با کمک شرکت تعاونی پسماند پردازگر بوجاق ، ضمن آموزش خانوارهای شهری و روستایی، طرح تفکیک زباله از مبدا به اجرا در بیاید.

رئوف گفت: خوشبختانه با همه دشواری‌ها اجرای این طرح کماکان ادامه دارد و برنامه هایی در دست است تا با ساماندهی خودروها و اشخاصی که اقدام به جمع آوری ضایعات می‌کنند و مجوزهای لازم را نیز از اداره اصناف دریافت کرده اند وضعیت مدیریت پسماند قابل بازیافت، مطلوب تر شود .

در ادامه جلسه، آجنگان، مدیرعامل شرکت شیمی کودسازان معراج، تولید کننده ورمی کمپوست از زباله تر ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت شرکت از سال 83 تا به امروز، اعلام آمادگی کرد تا در صورت موافقت و حمایت کارگروه کمیته مدیریت پسماند شهرستان، تمام زباله تولیدی تالارهای عروسی شهرستان آستانه را جمع آوری ، منتقل و تبدیل به کود آلی و ورمی کمپوست کند .

وی افزود :با توجه به بیش از ده سال تجربه در عرصه تولید انواع کود آلی ، ورمی کمپوست و گرانول از ضایعات پلاستیکی این ظرفیت را در شهرستان می بینیم که بتوانیم جایگاه زباله آستانه اشرفیه را نیز مدیریت کنیم .

آجنگان گفت: بدون همیاری و کمک فرمانداری ، اداره محیط زیست و شهرداری آستانه این مهم محقق نخواهد شد .

وی افزود: خوشبختانه این پتانسیل در شهرستان موجود است و چنانچه حمایت های لازم در خصوص واگذاری زمین مناسب در منطقه انجام شود میتوانیم آستانه اشرفیه را برای همیشه از شر معضل زباله رها سازیم.

جعفر میرزایی رییس حفاظت محیط زیست آستانه در پایان جلسه ضمن استقبال از طرح مزبور از مدیرعامل شرکت تولید کود آلی خواست تا طرح خود را در جلسه آتی کمیته پسماند مطرح کند و قول مساعد داد که مجموعه مدیریتی شهرستان و استان قطعا برای حل معضل زباله تمام توان و تلاش خود را به کار خواهد برد.

میرزایی افزود: تنها راه مدیریت در بحث پسماند و فاضلاب ، کاهش تولید پسماند و ورودی جایگاه های زباله است وی گفت طبیعت به خودی خود در حال پالایش زباله است اما متاسفانه این توان با فشاری که انسان به طبیعت می آورد رو به زوال گذاشته است. میرزایی خواستار این شد تا مدیران و اعضای کارگروه مدیریت پسماند از طرح هایی همچون تولید کود آلی و چیپس چوب بازدید و تلاش خود را معطوف به راه های نوین مدیریت پسماند کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.