به گزارش ایرنا، حمزه مسعودی نیا روز دوشنبه در جلسه کمیته پسماند این شهرستان افزود: حضور اعضا و متولیان امر در نشست کمیته پسماند الزامی است.
وی اظهارکرد: هر یک از اعضا و متولیانی که در جلسه کمیته پسماند حضور نمی یابند باید پاسخگو باشند و مصوب می شود نامه ای بصورت مکتوب به آنان ارسال تا دلایل خود را اعلام کنند.
وی بیان کرد: باتوجه به مشخص شدن متولی مدیریت پسماند شهرداری انتظار است که برنامه های مدون و به روز تدوین و به فرمانداری ارایه دهد.
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری گناوه از اجرایی نشدن مصوبه های کمیته پسماند ابراز گله مندی کرد و گفت: از دبیر این جلسه توقع است که مصوبه های این کمیته را تا حصول نتیجه پیگیری کند.
وی افزود: از رئیس حفاظت محیط زیست و کارشناس فرمانداری انتظار داریم که مصوبه های کمیته پسماند را بصورت مستمر مرور و بررسی و هر ماه یک جلسه برگزار کند.
وی بابیان اینکه به تملک در آوردن زمین محل دفن زباله یکی از مصوبه های کمیته پسماند است که معطل مانده است، گفت: در 2 هفته آینده باید وضعیت این زمین مشخص و در گزارشی به فرمانداری ارایه شود.
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری گناوه ادامه داد: شهرداری نسبت به وضعیت محل استقرار و وظایف نگهبان، ایجاد روشنایی و هموارکردن مسیر تخلیه زباله های بیمارستانی در محل پسماند برنامه ریزی لازم کند.
وی گفت: هرگونه بازیافت در محل پسماند طبق قانون ممنوع و باید پیمانکار در زمان جمع آوری زباله های شهر نسبت به تفکیک آن اقدام کند.
دبیر پسماند و رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه هم گفت: یکی از معضلات و تهدید محیط زیستی در این شهرستان وضعیت نامطلوب و غیراستاندارد محل دفن پسماند شهر در زمین های همجوار روستای قلعه حیدر است.
محمد تولیده افزود: دفن نشدن زباله در این محل باعث معضلات عدیده از جمله آتش سوزی شده که عواقب و عوارض ناگواری برای مردم روستای قلعه حیدر و محیط اطراف و دریا بدنبال داشته است.
وی اظهارکرد: جمع آوری فلزات و اشیا توسط کارگران، خطای انسانی، تولید گاز زباله و انفجار اسپری بدلیل گرما از مهم ترین دلایل آتش سوزی زباله در محل پسماند است.
تولیده گفت: کمیته پسماند شهرستان در سال گذشته 9 مصوبه داشته که تملک زمین توسط شهرداری و دستگاههای مرتبط، استقرار نگهبان، تامین لودر و بولدوزر توسط شهرداری، بکارگیری پیمانکار با همکاری دهیاری روستای مال قاید و ریختن زباله های بیمارستانی در محل مشخص از عمده آنهاست.
رئیس شورای روستای قلعه حیدر گناوه نیز از وضعیت حاکم بر محل پسماند زباله شهر گناوه اظهار گله مندی کرد و گفت: وضعیت کنونی پسماند سبب شده تا مردم این روستا از هوای سالم و اکسیژن محروم بمانند.
ناصر حیات داودی افزود: محل پسماند شهر گناوه تهدید و خطری برای سلامتی مردم این روستای گردشگر پذیر ، جانداران، نخیلات، طبیعت و سواحل این منطقه شده است.
معاون عمرانی و اجرایی شهرداری بندرگناوه گفت: شهرداری به منظور ساماندهی و رسیدگی بهتر به وضعیت پسماند شهر و محل دفن زباله یک نفر را به عنوان مدیریت پسماند تعیین کرده است.
میثم محمدی افزود: تمامی مباحث و برنامه هایی که در این نشست مطرح شده پیگیری خواهد شد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: زباله های بیمارستانی شهر در محل خود بیمارستان از لحاظ عفونی با بکارگیری یک دستگاه مخصوص میکروب زدایی و بصورت بی خطر در محل پسماند شهر تخلیه می شود.
علیرضا یوسفی افزود: پیمانکار بازیافت ملزم به تفکیک زباله در شهر است و حق ندارد در محل پسماند این عمل را انجام دهد.
وی اظهارکرد: شبکه بهداشت ودرمان یک دوره برنامه آموزشی توجیهی برای پاکبانان شهرداری و متولیان پسماند در شهر پیش بینی کرده است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.