محمدرضا پارسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این جشنواره از ششم آذرماه (روز گذشته) با شرکت گروه های تئاتر معلولان از استان های خراسان شمالی، سمنان، گلستان، مازندران و گیلان آغاز شده است.
وی با بیان این که 14 اثر به پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان (کاسپین) در بخش های صحنه ای، خیابانی و کودک در گیلان شرکت دارند، اظهار کرد: از مجموع آثار راه یافته به این جشنواره هفت اثر در بخش صحنه ای، چهار اثر خیابانی و سه اثر در بخش کودک و نوجوان است.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان خاطرنشان کرد: گیلان با پنج اثر، مازندران با چهار آثار، سمنان و گلستان هرکدام با دو اثر و خراسان شمالی با یک اثر در پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان منطقه کاسپین شرکت دارند.
وی بیان داشت: زمین زیر پای فرشتگان، عتیقه، کوچول موچول ، سهراب، بچه های زمین سلام، زمین برای دوست داشتن کوچک است، مردم چی می بینند، قلعه غولغولک ها، حنابندان، کارگران مشغول کارند، روباه و خروس، شنل قرمزی، ساز روشن و فرصتی برای یک نفس از عناوین آثار نمایشی در این جشنواره است.
مدیرکل بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: گلاب آدینه، سیاوس طهورث دو هنرپیشه کشوری و کمال الدین شفیعی اولین داور تئاتر معلولان، داوری پنجمین جشنواره منطقه ای معلولان در این استان را بر عهده دارند.
وی اظهار داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی شامل نمایشنامه نویسی و کارگردانی و شب های موسیقی با اجرای موسیقی توسط خوانندگان مطرح استان و کشور از جمله برنامه های جانبی این جشنواره است.
پنجمین جشنواره تئاتر معلولان منطقه کاسپین (گیلان) تا نهم آذرماه جاری در مجتمع فرهنگی و آموزشی زیباکنار رشت برگزار می شود.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.