کارشناس هواشناسی دیلمان در گفت وگو با ایرنا، وضعیت دمای این شهر در شامگاه شنبه را زیر صفر اعلام کرد و اظهار داشت: بارش برف پاییزی این منطقه را سفید پوش کرده اما شدید و طولانی نیست و ادامه نخواهد داشت.
با بارش برف در منطقه کوهستانی دیلمان زندگی برای مردم بویژه دامداران سنتی سخت می شود و کوه نشینان دیلمانی با این برف، هوای خنک و ملایم تابستانی را پشت سر گذاشته و خود را برای زمستانی سخت آماده می کنند.
مردم این مناطق برای تهیه آذوقه و علوفه و دیگر مایحتاح زمستانی خود از تابستان تا پاییز تلاش می کنند و همه ساله، آذر ماه سرمای زمستان در این منطقه را با خود می آورد و تا فروردین ماه سال بعد ادامه می یابد.
شهر دیلمان بخش کوهستانی شهرستان سیاهکل محسوب می شود و این شهر در 45 کیلومتری شهر سیاهکل قرار دارد که دارای جاده ای سخت گذر، کوهستانی و پر پیچ است و معمولا هنگام یخبندان ، رفت و آمد خودروها بویژه خودروهای سنگین در آن باید با احتیاط و زنجیر چزخ همراه باشد.
سال گذشته بارش برف در شهر دیلمان یک ماه زودتر چتر سفید خود را بر پهنای کوهستانی آن گستراند و زمستان یک ماه زودتر آغاز شد.
گزارش ها حاکی از آن است که بارش برف در ارتفاعات مناطق کوهستانی شرق گیلان و در ارتفاعات رودسر و املش نیز آغاز شده و دمای هوا در این مناطق کاهش یافته است.
اداره کل هواشناسی گیلان ، آسمان روزهای یکشنه و دوشنبه استان را صاف تا قسمتی ابری و افزایش ابر و احتمال بارندگی پیش بینی کرده است .
بخش دیلمان دارای 101 روستا و 15 هزار و 200 نفر جمعیت است .
خبرنگار : نظرپور ** انتشاردهنده:کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.