سرخوش کرمزاده عصر دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: متخلفان در روستاهای خانه های آسیاب و سیبلی آستارا اراضی ملی را تصرف کرده بودند و با پیگیری حقوقی، سازه های غیر مجاز آنها تخریب و اراضی آزاد شد.
وی افزود: در این رابطه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، هشت فرد متخلف را دستگیر و به محاکم قضایی معرفی کردند.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون تشکیل می دهد.

** آغاز اجرای طرح های عمران شهری در آستارا
شهردار آستارا از آغاز اجرای طرح های پیاده روسازی و هدایت آب های سطحی در نقاط مختلف این شهر با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال خبر داد.
جواد معیتی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: بخشی از این طرح ها به طول 220 متر در خیابان شریعتی غربی اجرای می شود و چند درخت گرده افشان حساسیت زا که ریشه آنها به تاسیسات آب، تلفن، برق و پازل پیاده روها خسارت وارد می کرد، در اجرای این طرح قطع شد و به جای آنها درختان صنعتی نظیر صنوبر و چنار کاشته خواهد شد.
وی اضافه کرد: احداث نهر بتنی با پوشش فلزی به طول 180 متر برای هدایت آب های سطحی در دو نقطه شهر و اجرای شبکه جمع آوری آب های سطحی در یک نقطه از شهر با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 900 میلیون ریال از دیگر طرح های در دست اجرای شهرداری است و ظرف 2 ماه آینده تکمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: در اجرای طرح جامع شهری، خیابان 18 متری حکیم نظامی غربی از دست متصرفان آزاد شد و ساخت چهارمین پارک کودک آستارا به مساحت 450 متر مربع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرک عباس آباد آغاز شده است.
شهر آستارا با یک هزار هکتار وسعت دارای 51 هزار و 579 نفر جمعیت است.

** گلباران مزار شهدای گمنام آستارا توسط دانشجویان
این آئین روز دوشنبه با هدف تجدید پیمان با آرمان های امام (ره) و شهدای دفاع مقدس برگزار شد و حاضران با ذکر فاتحه و غبارروبی مزار شهدای گمنام، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند.
علی آصفی رئیس دانشگاه پیام نور آستارا در حاشیه این آئین گفت: رشادت های فراموش نشدنی جوانان غیور ما در دفاع مقدس، آرامش و امنیت را به کشور هدیه داده است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 166شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
2007 / 7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.