عباس صابر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این زمین لرزه در استان نیز احساس شد، افزود: خوشبختانه خسارت جانی و مالی ناشی از این زلزله در استان نداشته ایم.
وی ضمن تسلیت به هموطنان مصیبت دیده اظهار کرد: استان گیلان آمادگی دارد تا ضمن خدمات به هم استانی های عزیز، به هموطنان مصیبت زده مان نیز در غرب کشور هرگونه خدمات رسانی داشته باشد.
وی اضافه کرد: در همین راستا، تاکنون تیمی اعم از امداد و نجات، اورژانس و دستگاه های اجرایی به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.
صابر ادامه داد: همچنین از سوی هلال احمر یک کامیون اقلام ضروری و هشت تیم کاری شامل 40 نفر نیرو به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شده است.
وی یادآورشد: بالگرد هلال احمر گیلان نیز که برای مراسم اربعین به آن منطقه اعزام شده بود، در منطقه غرب کشور برای کمک رسانی حضوریافت.
وی گفت: هم اکنون یک کادر پزشکی شامل 40 نفر در حال تدارک برای حرکت و اعزام به این منطقه هستند.
صابر تصریح کرد: همچنین تقاضای تانکر 10 هزار لیتری آب آشامیدنی از استان شده که هماهنگی های لازم برای ارسال این محموله انجام شده است.
زمین لرزه ای به بزرگی هفت و 2 دهم ریشتر حدود ساعت 21 و 48 دقیقه شب گذشته (یکشنبه) بخش هایی از شمال عراق را لرزاند و در بسیاری از شهرهای غربی و شمال غربی ایران نیز احساس شد.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.