زلزله ای شب گذشته - یکشنبه - به بزرگی 7.3 ریشتر در شرق عراق و در نزدیکی قصرشیرین رخ داد که لرزش آن تا تهران و استان های مرکزی ایران احساس شد.
بر اساس آخرین آمار این زلزله تاکنون 207کشته و 2هزار و 504 زخمی داشته است.
به گزارش روز دوشنبه دفتر اطلاع رسانی محمدرضا تابش ، وی در پی وقوع زلزله در غرب کشور و جان باختن تعدادی از هموطنان و زخمی شدن و آسیب دیدن شماری از مردم ، نماینده اردکان امروز با فرهاد تجری و شهاب نادری نمایندگان مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و پاوه - اورامانات گفت و گو کرد.
وی در این تماس با تسلیت و ابراز همدردی با مردم و خانواده فوتی ها و حادثه دیدگان زلزله، برای پیگیری کمک به مجروحان از طریق همکاران مجلس و مجموعه های امدادی و کمک رسانی استان یزد اعلام آمادگی کرد.
همچنین تابش در جریان ابعاد حادثه و وضعیت کمک رسانی به مناطق زلزله زده قرار گرفت و از زحمات نیروهای اجرایی، امدادی ، درمانی و نظامی که برای کمک مردم، به این مناطق اعزام شدند، تشکر کرد.
وی همچنین با سرپرست اورژانس کشور که از اولین ساعت وقوع حادثه در محل حاضر بود نیز تلفنی گفت و گو کرد.
مسئولان مربوط در این گفت و گوها با تشکر از پیگیری وضعیت مردم زلزله زده از طرف نماینده مردم اردکان، عنوان کردند که بیشترین خسارات در مناطق روستایی رخ داده است و در شهرها به دلیل بازسازی صورت گرفته، بناها پس از جنگ تحمیلی، خسارات کمتر است و بخشی از راه های روستایی و دسترسی نیز مسدود است که همه نیروها با تمام توان و تجهیزات در حال بازگشایی مسیرها و کمک رسانی فوری به مردم هستند.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
*7544*2047 / خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.