مدیر امور آبفای لاهیجان از برگزاری دوره آموزشی ایمنی در برابر مواد خطرناک شیمیایی در آبفای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، مدیر امور آبفای لاهیجان نحوه برگزاری دوره آموزشی ایمنی در مقابل مواد خطرناک شیمیایی را با همکاری سازمان آتش نشانی تشریح کرد.

قاسم زاهدی مدیر امور آبفای لاهیجان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ایمنی در برابر مواد خطرناک شیمیایی در این امور اظهار داشت: به منظور افزایش آگاهی و ارتقاء سطح دانش همکاران این دوره با همکاری سازمان آتش نشانی برگزار شد.

وی در ادامه افزود: مدیر پدافند غیرعامل با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در سطح شرکت به حفظ و حراست از منابع تأمین کننده آب و تصفیه خانه های آب پرداخت و گفت: در این راستا مانورها در 5 سطح توصیفی ، سمینار تا مانورهای عملکردی اجرا می شود.

مدیردفتر مدیریت بحران با اشاره به هدررفت بالای آب در هر حادثه به علت عدم رعایت اصل پدافند غیر عامل افزود: جوهره مدیریت بحران، توجه به بحث پدافند غیر عامل می باشد.

آریاخو کارشناس مدیریت بحران سازمان آتش نشانی رشت، مشکل اصلی را پدیده فراموشی حادثه و عدم عبرت از حوادث رخ داده دانست و افزود: بررسی نکات مهم برخی حوادث در کشور حاکی از عدم هماهنگی و برنامه ریزی مناسب با دیگر ارگان ها در مواقع بحران است.

آریاخو همچنین به پیشرفت های بشر و ورود مواد شیمیایی به محیط زیست اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از مواد شیمیایی تا جایی پیش رفت که زمین قادر به تجزیه این آلاینده ها نیست.

گفتنی است نکات مهم در حمل و نقل، انبارداری و نگهداری مواد شیمیایی بر اساس دستورالعمل‌های DOT، آشنایی با علایم خطر و روش‌های مختلف نظام های کدگذاری و شناسایی مواد شیمیایی در دنیا و لزوم داشتن برگه اطلاعات MSDS مواد شیمیایی از دیگر موارد اشاره شده در این دوره آموزشی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.