استاندار گیلان پاسخگویی شفاف را یکی از توصیه‌های جدی خود به مدیران دانست.

به گزارش ایلنا از رشت، استاندار گیلان در جلسه شورای اداری گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی ضرورت جدی کشور و استان است لذا باید بتوانیم در این چارچوب کار کنیم و اثرات این کار کردن برای مردم مشهود باشد.

مصطفی سالاری بخشی از مباحث اقتصاد مقاومتی را ملی دانست و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های استانی برای اشتغالزایی، رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در امتداد سیاستگذاری ملی است، البته نه اینکه خودمان را در تعامل با دنیا محدود کنیم، اما باید نگاه‌مان به داخل و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت ها باشد تا بتوانیم از مواهب طبیعی و منابع انسانی بهره مند شویم.

استاندار گیلان با بیان اینکه برجام یک افق جدید در راستای تعامل با اقتصاد و مسائل اجتماعی دنیا باز کرد، افزود: تردیدی وجود ندارد که برجام موانعی را برداشت، اما برنامه ریزی های ما منوط به اجرای برجام نیست که چگونگی اجرای آن بر مسیر توسعه و پیشرفت جامعه تاثیر بگذارد. متاسفانه برخی به لحاظ رقابت های داخلی، منافع ملی را کنار گذاشتند و در اظهار نظرها درباره برجام همنوا با کسانی خارج از کشور شدند که برجام را زیان بار می دیدند.

وی با بیان اینکه امروز طرف مقابل مذاکره و در راس آن آمریکا، برجام را یک قرارداد یکطرفه به نفع ایران می داند، گفت: کسانی که با مذاکرات بین المللی آشنا هستند، در ابتدا انعقاد این سند بین المللی را نشدنی فرض می کردند، اما فرزندان این انقلاب تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تصمیم گیری های به موقع رئیس جمهور کاری کردند که آمریکا به برد ایران اذعان دارد.

استاندار گیلان، پاسخگویی شفاف را یکی از توصیه های جدی خود به مدیران دانست و افزود: اگر دقیق و شفاف و براساس ظرفیت و توان کار کنیم، ترسی از مواجهه با مردم و اصحاب رسانه نداریم. مدیران از رسانه ها برای انعکاس مشکلات مردم و عملکرد خودشان کمک بگیرند و به فرهنگ سازی از طریق رسانه بپردازند.

سالاری ادامه داد: برجام به افزایش تعاملات ما با دنیا کمک کرد، اما بخشی از مشکلات خودساخته و ناشی از تصمیم گیری های اشتباه ماست که مردم را برای استفاده از مواهب الهی و ظرفیت های کشور و استان محروم می کنیم لذا باید برای ایجاد فضای بهره مندی بهتر و بیشتر مردم از داشته های خود برنامه ریزی کنیم.

سالاری متذکر شد: همه افرادی که در جامعه زندگی می کنند و از دانش و تفکر برخوردارند، می توانند خلاقیت، نوآوری و ابتکار داشته باشند. در واقع مردم باید دیدگاه های نوآورانه خودشان را عملیاتی و در جهت پیشرفت جامعه از آن استفاده کنند لذا مدیران نباید با عمل کردن یا عمل نکردن بی جهت خود برای بهبود امور محدودیت ایجاد کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.