مهدی ولی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهمنامه در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت و با توجه به حادثه خیزی گیلان و لزوم ایجاد تعامل با دستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت و توان دستگاه ها برای افزایش تاب آوری در برابر حوادث و توسعه آموزش های همگانی به امضاء دو طرف رسید.
وی اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب برای جذب اعضای داوطلب، ارائه آموزش های امدادی، مدیریت بحران، آموزش های آشنایی با امداد و سوانح در قالب طرح تعالی خانواده ، ارائه خدمات بهداشتی و توانبخشی از تعهدات هلال احمر استان گیلان در این تفاهمنامه است.
ولی پور بیان کرد: همکاری در شناساندن فعالیت های هلال احمر به طلاب و جلب مشارکت آنان در خدمات داوطلبانه، معرفی طلاب برای دریافت خدمات درمانی، تشکیل کانون های طلاب و حمایت و همکاری برای اجرای طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) از تعهدات حوزه علمیه است.
وی بیان داشت: علاوه بر این تفاهم نامه مشترک دیگری نیز بین جمعیت هلال احمر و برخی شرکت های امدادی منعقد شده که بر اساس این تفاهم نامه مشترک، این شرکت ها نیز در مواقع حوادث با تجهیزات، امکانات به روز و نیروهای متخصص خود هلال احمر را یاری می دهند.
بر اساس آخرین آمار، جمعیت هلال احمر گیلان دارای 16 تیم واکنش سریع پنج نفره ، یک تیم 15 نفره ، 13 پایگاه امداد و نجات بین شهری، دو هزار و 290 نجاتگر و امدادگر و هفت هزار و 229 عضو جوان است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.