او نگاهش را به خاک و آب بخشیده و پازل های زندگی اش را با رنگ بر بوم نقش زده ، از گل مجسمه اسب کاسپین ، نوازنده، شیر بالدار و گراز ساخته و آینه درون را برابر چشم مخاطب قرار داده .
میانجی از 22 سالگی با کار در کارگاه های سفالگری هشتپر خلق آثار سفالین را آغاز کرده و آن چه در اندیشه داشته از دل گل بیرون آورده . پس از ادامه تحصیل در دانشگاه با الهام از محیط اطراف شروع به ساخت مجسمه کرده است .
پذیرفته شدن چند اثرش در دومین بینال سفالگران ایران مشوقش برای ادامه جدی تر کار شد. برای کارهایش از محیط اطراف و طبیعت گیلان و از فرمهای موجود در تاریخ و سنتهای دیار سبز گیلان الهام می گیرد.
میانجی می گوید:همیشه نسبت به زمزمه های خاک که در گوشم نجوا کرده است حساس بوده ام،با آن همواره زندگی کرده ام به سفرها رفته ام و باکمک دستانم نقوش دل آفریده ام.
زمزمه هایی که شاید در طول تاریخ تمدن بشر در دل خاک پنهان مانده و تنها از طریق دل است که می توان آن ها را شنید و به آن ها گوش داد.
هرزمان که توانسته ام به لطف خداوند این زمزمه ها را به نقشهایی برآمده از دل تبدیل کنم ،پاداشی به بزرگی سفر به درون خود خویشتن و ارجاع به نیاکان دریافت کرده ام.
سفری که شاید در ظاهر محدود به زمان و مکان ساخت اثر باشد،ولی گستره ی آن فراتر از آن است و زبان قاصر از بیان آن .
میانجی بر این باور است که هنرمند شاید تنها بتواند با خلق اثر گوشه هایی از این انرژی را آزاد سازد و انتقال دهد .این همان انرژی است که همه ما روز و روزگاری از خاک به امانت گرفته ایم و یقیناً دگربار باید به آن برگردانیم.
نادره حکیم الهی مجسمه ساز و پیکره تراش در بازدید از آثار میانجی گفت : کارها حسی است تکنیک خوب و سبک و سیاق یک دست و مشخصی دارد .
نگارخانه کوچه باغ منطقه آزاد انزلی از 27 مهر تا پنجم آبان تماشاگه 34 مجسمه سفالی و نقش برجسته از آثار محمد حسین میانجی بود. این هنرمند دانش آموخته کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه شهید بهشتی است .
خبرنگار: بابایی
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.