نصراله آبادیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این مراسم با حضور خانواده شهدای آتش نشان و جمعی از مسئولان در میدان حسن آباد مقابل نخستین ایستگاه آتش نشانی شهر تهران در کنار مجسمه آتش نشان ها برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اداره زیبا سازی منطقه در حال ساخت سکویی برای مجسمه است.
آبادیان یادآور شد: این اقدام با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، انجمن فرهنگی بختیاری های مقیم تهران و شهرداری منطقه 11 انجام و روز یکشنبه سوم اردیبهشت مجسمه شیر سنگی در میدان حسن آباد نصب می شود.
وی به پیشینه فرهنگی مجسمه ' برد شیر ' یا شیر سنگی در بین قوم بختیاری اشاره کرد و گفت: 'بردشیر' نمایه ای انتزاعی از شیر و نماد شجاعت، مردانگی، جوانمردی، فداکاری و از خود گذشتگی در فرهنگ بختیاری بوده و برجسته ترین نماد هویتی بختیاری هاست که بار تاریخ پر عظمت این قوم را بر دوش می کشد.
سنگ خام این مجسمه از معادن زاگرس بختیاری (نزدیک مسجدسلیمان) استخراج و در شهرکرد توسط هنرمند 'علی نوذری' یکی از تندیس سازان بختیاری ساخته و پرداخته شده است.
ارتفاع این تندیس شیرانه یک متر و پنج سانتیمتر ، طول آن یک متر و 90 سانتیمتر، عرض گُرده شیر50 سانتیمتر و وزن آن حدود 3 تن است.
خبرنگار عاطفه نژادسالاری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.