به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در نشست با اعضای کمیته رودخانه های مرزی وزارت کشور در آستارا افزود: بارش باران در پاییز و زمستان، باعث طغیان رودخانه مرزی آستاراچای و سیلاب در شهر می شود و ساماندهی و لایروبی آن ضروری است.
وی اضافه کرد: لایروبی نشدن رودخانه در طول چند دهه گذشته باعث به وجود آمدن تغییراتی در بستر آن شده و تهدیداتی را برای ساکنان حاشیه آن به وجود آورده است.
رنجکش اظهار کرد: وضعیت رودخانه بر مبنای پروتکل ها و تفاهم نامه های مرزی باید بررسی شود و در بارش ها و سیلاب اخیر، در صورت اقدام نکردن بموقع عوامل خدماتی و امدادی، آب به سطح وسیعی از شهر آستارا وارد می شد.
فرماندار آستارا ادامه داد: تاکنون گروه های مختلف مدیران استانی، کشوری و اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت رودخانه مرزی در آستارا حاضر شده اند و امیدواریم با لایروبی، اصلاح و بازسازی دیواره های آن، مشکلات و نگرانی های مردم برطرف شود.
اعضای کمیته رودخانه های مرزی وزارت کشور بعد از این جلسه از رودخانه مرزی آستاراچای بازدید کردند.
رودخانه مرزی آستاراچای شهرستان مرزی بندر آستارا از ارتفاعات کوهستان حیران و دامنه شیندان آن سرچشمه می گیرد و به طول 38 کیلومتر در مرز ایران و جمهوری آذربایجان جریان دارد و طرح دیواره بتنی حاشیه رودخانه آستاراچای به منظور جلوگیری از طغیان آن به امتداد پنج و نیم کیلومتر، نیمه کاره مانده و 50 درصد آن اجرا شده است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
دریافت خبر: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.