به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، مهدی مهرور با اشاره به اخطاریه شماره 11 اداره کل هواشناسی استان پیرامون پیش بینی وضعیت جوی براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی افزود: با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر روز چهارشنبه مورخ 21 تیرماه 96 تا جمعه آسمان استان به ویژه مناطق شمالی و مرکزی نیمه ابری تا ابری خواهد بود.
وی ادامه داد: در برخی ساعات بارش باران، گاهی رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و به دنبال آن در پاره ای مناطق احتمال آبگرفتگی معابرعمومی، بالا آمدن سطح آب و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی ودائمی و در جاده های کوهستانی کاهش دید افقی، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش باران و مه آلودگی پیش بینی می شود.
مهرور گفت: از فرمانداران و روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها انتظار می رود هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز جهت مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی را داشته باشند.
وی افزود: در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون و به ویژه رسانه های استانی هموطنان ساکن در این مناطق خصوصاً کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد و مسافرین عبوری از محورهای مواصلاتی استان را به همراه داشتن تجهیزات جهت تردد در گذرگاههای کوهستانی ضرورت دارد.
این مسئول اضافه کرد: خودداری از توقف، اقامت و برپایی چادرهای مسافرتی در مجاورت مسیلها، رودخانه های فصلی و دائمی، مناطق مستعد سیلاب و دره های تند شیب کوهستانی و تردد در رود دره ها و جاده های منتهی به کوهستان به دلیل سیل، رانش و ریزش کوه و سنگ و نیز چرای احشام و دام و توجه کافی به رخداد رعد و برق در فضای باز و بازبینی و تخلیه آبراهها و کانالها توصیه می شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 698671
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.