رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: ذهن پویای جوانان امروز در این برهه زمانی قطعاً باید به دنبال خلاقیت، نوآوری و توانمندی اقتصادی باشد که لزوماً از مجرای کار سازمانی عبور نمی کند.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ سید امیرحسین علوی گفت: خلاقیت و نوآوری با تکیه بر داشته های فرهنگی بر سرنوشت امروز و فردای جوامع اثر می گذارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: مدیریت شهری مجدداً بعد از مدتی، نسبت به دوره قبل، رنگ و بوی فرهنگی بیشتری به خود گرفت که می‌تواند نویدبخش روزهای بهتری برای شهر ، استان و کشور ما باشد.

وی با تاکید بر توجه به مبحث خوراک شناسی در دانشگاه ها اضافه کرد: به غنای فرهنگی و داشته های این شهر و دیار افتخار می‌کنم.

علوی تصریح کرد: آنچه امروز برای رشد اقتصادی شهر ما بسیار حائز اهمیت است صنعت گردشگری است و انتظاراتی از ما وجود دارد. وظیفه شورا رسیدن به فرآیند های عملکردی در حوزه های مختلف است و در یکی دو دهه اخیر فعالیت های زیست محیطی و فرهنگی هم به حوزه های فعالیت مدیریت شهری به طور جدی تری اضافه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطر نشان کرد: امروز ایام انتخابات تمام شده و این صحبت ها شعار انتخاباتی شناخته نخواهد شد. هر حرفی که می زنیم بار مسئولیت خود را سنگین تر می کنیم. به خصوص که این صحبت ها در دانشگاه گیلان و در حضور اساتید و دانشجویان فرهیخته بیان می‌شود اما ما رسالت خود را متفاوت تعریف کرده ایم و می خواهیم با تمام توان به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم.

سید امیرحسین علوی افزود: توسعه پایدار به معنای آن است که ضمن بهره برداری درست از میراث فرهنگی، تاریخی، فیزیکی و طبیعی، آن را برای نسل های آینده حفظ کنیم و با برنامه ریزی صحیح برای منابع موجود، استفاده از این منابع را محدود کنیم. ما حق نداریم هر طور که خواستیم با طبیعت و منابع موجود برخورد کنیم.

وی با اشاره به خلا وجود مدیریت یکپارچه شهری ضمن تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری همه نهادها در ادامه گفت: امروز به جز برخی موارد نمی توانیم ادعا کنیم که در تکنولوژی حرف اول را می زنیم اما باید بر اساس داشته های امروز زندگی خودمان و همشهریان و فرزندانمان را بهتر بسازیم و برای رسیدن به اهداف خود به دنبال صنایع پاک هستیم.

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت هدف مدیریت شهری را رشد اقتصادی بر مبنای توسعه صنعت گردشگری در رشت و گیلان دانست و تصریح کرد: رشت برند شهر خلاق خوراک شناسی دارد و به عنوان تنها شهر خلاق خوراک شناسی ایران در یونسکو شناخته می شود. اگر قصد انجام کارهای مفید برای شهرمان داریم باید روش های نوین و خلاقانه ای را به کار بگیریم. امروز جذب گردشگر هم روش های نوینی دارد.

سید امیرحسین علوی در ادامه اظهار داشت: در مدیریت شهری برنامه ریزی هایی صورت گرفته انجام شده است و خوشحال می شویم علم روز بیشتر به کمک ما بیاید و توانمندی های محلی را برای مبارزه با فقر و رشد اقتصادی و تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی به کار بگیریم و به رونق کسب و کار کمک کنیم.

وی با اعلام اینکه قطعا مدیریت شهری به تنهایی نمی تواند برای دستیابی به تمام این اهداف موفق و مفید باشد گفت: تعامل دستگاه های مرتبط و حاکمیتی با مدیریت شهری بسیار اثر گذار خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکلات حوزه اشتغال برای جوانان عنوان کرد: بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگان امروز منتظر یک فضای مشخص، کار مشخص و حقوق مشخص در قالب یک سازمان یا نهاد دولتی هستند اما ذهن پویای جوانان امروز در این برهه زمانی قطعاً باید به دنبال خلاقیت، نوآوری و توانمندی اقتصادی باشد که لزوماً از مجرای کار سازمانی عبور نمی کند.

سید امیرحسین علوی در پایان گفت: به واسطه جوانان اتفاقات خوبی می تواند رقم بخورد که این اتفاقات در کنار هم می تواند منجر به اتفاقات بسیار بزرگ و خوبی برای شهر شود و امیدوارم شاهد چنین اتفاقات مثبتی برای شهرمان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.