محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان عصر چهارشنبه در جریان پاکسازی گیاه سنبل آبی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شهرستان صومعه سرا بیان داشت: بهترین راه مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی پس از جمع آوری، دفن کردن در داخل زمین است.
وی یادآور شد: سنبل آبی گیاه بومی آمریکای شمالی است که چند سال پیش، گردشگران برای تزئین خانه هایشان وارد ایران و گیلان کرده اند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان صومعه سرا نیز گفت: بیش از سه هکتار از تالاب در روستای چکوور در این شهرستان آلوده به گیاه مهاجم سنبل آبی شده بود .
حمزه عشوری افزود : با مشارکت محیط بانان ، گروه های مردم نهاد و ساکنان محلی، این منطقه آلوده به این گیاه سنبل آبی بطور کامل پاکسازی شد .
وی همچنین از تیمار و رها سازی یک بهله سنقر تالابی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت : حامیان محیط زیست بعد از پیدا کردن این سنقر تالابی آن را تحویل این اداره داده اند و ماموران یگان حفاظت نیز سنقر تالابی مصدوم را که پس از 12 روز تیمار و نگهداری، بهبود یافته بود، به چرخه زیست طبیعی بازگرداندند.
وی ادامه داد: هرساله باورود پرندگان مهاجر به مناطق تالابی روستاهای تحت حفاظت این شهرستان شاهد حضور شکارچیان متخلف برای نابودی این پرندگان هستیم.
به گفته عشوری، در گشت کنترل و پایش میدانی انجام گرفته توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا در روستای سسمس، سه قبضه اسلحه فاقد مجوز کشف و پرونده متخلفین پس از تشکیل و صورتجلسه، جهت سیر مراحل قانونی و تعیین تکلیف به مراجع قضایی ارجاع شد.
پاسگاه های محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت 360 هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و 500 هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و 500 هکتار واقع در روستای سیاه درویشان به حفاظت از این مناطق می پردازند.
شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان، دارای 21 هزار هکتار اراضی ملی و حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی است.
خبرنگار: فرزاد حسن پور**انتشاردهنده: کبیری
7292/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.