نبی اله قائد رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 6.27 درصد مساحت استان لرستان در مناطق تحت مدیریت حفاظت استان قرار دارد اما به دلیل ظرفیت گیاهی و جانوری لرستان، مناطق شکار و صید ممنوع و ایستگاه های حساس بیش از هشت درصد مساحت استان را در بردارند.
وی بیان کرد: در حال حاضر 16 درصد اراضی ملی استان لرستان شناسایی و به عنوان مراکز شکار وصید ممنوع به عنوان پایه ای برای ارتقای مناطق تحت مدیریت محیط زیست در نظر گرفته شده اند.
به گفته قائد رحمتی در هفته گذشته 20 هزار و 700 هکتار از مناطق شهرستان کوهدشت در کمیته فنی سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار وصید ممنوع گنجینه سرکن معرفی شد و در حال حاضر در تمام سطح استان مناطق تحت حفاظت و شکار وصید ممنوع تعریف شده اند.
وی افزود: تشکل های مردم نهاد و رسانه ها باید این موضوع را به عنوان مطالبه عمومی مطرح کند تا روند جذب و استخدام این نیروها تسریع یابد.
معاون فنی مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در حال حاضر سطح مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان لرستان شامل 2 منطقه حفاظت شده، 2 پناهگاه حیات وحش منطقه و یک اثر طبیعی ملی است.
وی افزود: تلاش بر این است پنج منطقه شکار و صید ممنوع به مناطق تحت مدیریت محیط زیست ارتقا یابد.
وی اظهار کرد: پرونده این مناطق شامل تالاب‌ های پلدختر، منطقه هشتاد پهلو، قالی ‌کوه الیگودرز و زیستگاه سمندر تکمیل شده است و منتظر دستور شورای عالی محیط زیست هستیم.
قائدرحمتی افزود: در صورتی که مناطق شکار و صید ممنوع به مناطق تحت مدیریت لرستان ارتقا پیدا کنند به میانگین کشوری نزدیک می ‌شویم.
وی بیان کرد: تلاش می شود سال 96 مناطق تحت مدیریت لرستان به میانگین کشوری 11 درصدی افزایش یابد.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.