به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود نصرتی روز شنبه در پنجمین اجلاس بین المللی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت افزود: پرداختن به صنعت گردشگری در پارک علم و فناوری با همراهی مجمع شهرهای اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان آمار ورود سالانه 30 تا 35 میلیون نفر گردشگر و مسافر با سلیقه های مختلف به استان گیلان و مرکز آن کلانشهر رشت اظهار کرد: ما در صنعت گردشگری با توجه به اختیارداشتن زیرساخت ها، می توانیم بهترین اشتراک گذاری را با کشورهای اسلامی داشته باشیم.
شهردار کلانشهر رشت برگزاری این نشست ها را مهم دانست و خاطرنشان کرد: در آینده با همکاری پارک علم و فناوری استان گیلان ، بعد از برگزاری این اجلاس، برقراری ارتباط با کشورهای اسلامی برای ایجاد سرمایه گذاری و رونق گردشگری اقتصادی را انجام خواهیم داد.
غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این اجلاس بیان داشت: یک موسسه صنعتی یا تجاری را هنگامی جهانی می نامیم که همه جهان را در قلمرو فعالیت خود می داند و دیدگاه مدیرانش تنها به محیط های محلی، علمی و منطقه ای محدود نمی شود.
وی با بیان اینکه پایین بودن میزان خلاقیت و نوآوری را می توان یکی از نقاط ضعف اقتصاد در نظر گرفت، اظهار کرد: این موضوع موجب می شود که اقتصاد و صنعت یک کشور ، مصرف کننده فناوری های خارجی باشد که این خود زمینه آسیب پذیری اقتصادی را فراهم می کند.
وی بیان داشت: امروزه اقتصاد مبتنی بر علم و دانش اهمیت زیادی دارد و در این عرصه افراد نوپا و نوآور می توانند موجب تحول در علم، دانش، کشف یافته ها و نتایج جدید شوند.
وی با بیان این که با این توضیحات ضرورت وجودی پارک های علم و فناوری بیش از پیش احساس می شود، تصریح کرد: در پارلمان ایران مصصم هستیم مجوزهای قانونی لازم را در اختیار پارک های علم و فناوری قرار دهیم.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس ایران توجهی ویژه به شرکت های دانش بنیان داشته است.
پنجمین اجلاس بین المللی و چهارمین کارگاه آموزشی از برنامه مشترک سه ساله شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی با مشارکت سازمان همکاری های اسلامی( COMSTECH ) و بانک توسعه اسلامی (IDB)، تحت عنوان جهانی شدن؛ مشارکت و تعاون در اقتصاد نوآورانه امروز (شنبه) در پارک علم و فناوری استان گیلان در رشت گشایش یافت.
در این اجلاس چهار نفر از مدرسان با تجربه این حوزه از کشور مالزی و 30 نفر از مدیران و نمایندگان پارک های علم و فناوری و مراکز علمی و تحقیقاتی کشورهای اسلامی از جمله، عراق، پاکستان، اندونزی، بنگلادش، لبنان، سودان، تونس، نیجریه، آذربایجان ، مالزی، افغانستان، قزاقستان، عمان و افغانستان و همچنین تعدادی از مدیران پارک ها و مراکز رشد حضور دارند.
توانمندسازی مدیران پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و پژوهشی کشورهای اسلامی و کمک به این کشورها برای تجاری سازی فناوری و تولید ثروت از علم از اهداف برگزاری این اجلاس عنوان شد.
دبیرخانه شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی به عنوان یک نهاد بین المللی در کلانشهر رشت و در پارک علم و فناوری استان گیلان مستقر است.
پنجمین اجلاس بین المللی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی تا 26 مهر ماه در رشت ادامه دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.