مجید بیگی روز چهارشنبه در اولین کارگروه ستاد توسعه گردشگری قاینات افزود: گردشگری به عنوان سومین صنعت پردرآمد دنیا بعد از نفت وحمل و نقل شناخته شده و سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ضمن معرفی پتانسیل و قابلیت های ممتاز منطقه ، عامل جذب گردشگر است و نباید از سرمایه گذاری در این حوزه بعنوان اتلاف هزینه نام برد.
وی با اشاره به اجرایی شدن برجام اضافه کرد : دولت تدبیر وامید هم دراین زمینه گام های متعددی برداشته است و شاهد افزایش آمار گردشگران خارجی به کشور هستیم و با تعامل با دنیا باید بتوانیم ظرفیت های خودمان را معرفی کنیم.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری قاینات با بیان این که سرمایه گذاری لازم در حوزه گردشگری در گذشته کافی نبوده است، یادآور شد: باید تلاش مضاعفی صورت گیرد و با توجه به خشکسالی های اخیر منطقه نگاه ویژه ای به صنعت گردشگری داشت.
بیگی در ادامه با اشاره به لزوم همکاری و ورود بخش خصوصی در حوزه گردشگری اظهار کرد: وظیفه دولت در بخش گردشگری تامین زیرساختهاست تا بخش خصوصی با برقراری ارتباط و ظرفیت های موجود بتواند دراین زمینه ورود پیدا کند و سرمایه ای که با ورود گردشگر جذب می شود، تبدیل به تولید و اشتغال شود.
وی با اشاره به نقش اصحاب رسانه و سمن ها برای شناساندن شهرستان، گفت باید جاذبه های شهرستان به گونه ای معرفی شود که برای گردشگران داخلی وخارجی جذاب باشد و سازمان های مردم نهاد نیز می توانند درزمینه حضور گردشگران در شهرستان کمک کنند.
«کاشانی » مدیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خراسان جنوبی نیز دراین جلسه گفت : گردشگری می تواند به اقتصاد کشور کمک کند و.باید در این زمینه برنامه ریزی های دقیقی صورت گیرد.
وی افزود : جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی دارای پراکندگی است و اگر به عنوان یک کار اقتصادی به گردشگری نگاه شود باید تمام زوایای کار اقتصادی را در نظر داشت.
مدیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های قاینات در جذب گردشگران گفت: پتانسیل منحصر به فرد قاینات با ارائه دومحصول استراتژیک زرشک و زعفران در جذب گردشگر بی نظیر است .
کاشانی افزود: توجه به مزارع زرشک و زعفران و ایجاد خانه های محلی و بوم گردی در کنار مزارع زعفران وزرشک می تواند در جذب گردشگران موثر باشد .
وی خاطر نشان کرد : اقامتگاههای محلی وبوم گردی در کنار و نزدیکی مزارع قطعا بر حضور گردشگران تاثیر گذار خواهد بود.
مدیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خراسان جنوبی اظهارکرد : برای قاینات باید جاذبه های گردشگری تعریف شود.و بوم گردی فرصت های بسیار خوبی برای استان ما ایجاد کرده است و باید روی این موضوع کار شود.
رئیس اداره صنایع دستی ، میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قاینات هم در این جلسه گفت : 70 اثر تاریخی ثبت شده در میراث ملی کشور و شناسایی بیش از 400 اثر در زمینه های تاریخی ، فرهنگی وطبیعی شهرستان قاینات را به عنوان قطب تاریخی فرهنگی خراسان جنوبی معرفی کرده است.
شاهرخ عباسی با اشاره به این که درسال 93 هیچ گونه اثر طبیعی ثبت شده در شهرستان نداشتیم گفت: با پیگیری های انجام شده تعداد آثار طبیعی ثبت شده شهرستان قاینات تا سال 95 به بیش از 18 اثر رسیده و بیش از 20 اثر هم شناسایی شده است.
وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری افزود: در حوزه گردشگری تاکنون بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شده است و علاوه بر این بالغ بر 30 میلیارد ریال تسهیلات به بخش خصوصی و گردشگران واگذار شده است که بتوانند زیرساختهای گردشگری را در شهرستان فراهم کنند.
عباسی با بیان این که در سال گذشته بیش از 100 هزار گردشگر داخلی به شهرستان قاینات سفر کرده اند ،گفت: از این تعداد بیش از35هزار نفر از منطقه گردشگری بوذجمهر بازدید داشته اند.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
* 7218 * 6054* خبرنگار - محمد امین زرگر * انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.