محمدرضا نازک کار عصر روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد بحران شهرستان لاهیجان به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از مشکلات فعلی در استان گیلان برای مقابله با سیلاب ها و بحران ها ، نداشتن وسایل سنگین راهداری و لایروبی است .
وی با اشاره به اینکه دستگاه های موجود نیز پاسخگو نیستند افزود : در کل 399دستگاه سنگین راهداری در گیلان وجود دارد که میانگین عمر مفید آنها 23سال است.
وی افزود: با توجه به سیاست های اخیر که ایمنی و نگهداری راه ها را تعطیل پذیر نمی دانند و براساس وظایف ذاتی وزارت راه و شهرسازی به تبع آن سازمان راهداری در بخش نگهداری راه ها در سال های اخیر با محدودیت های مالی مواجه بوده ایم و به حداقل ها اکتفا کرده ایم .
وی تصریح کرد: نداشتن این امکانات و نقدینگی باعث شد که بین بخش خصوصی ، طرف های قرارداد اعم از پیمانکار و فروشندگان قطعات یدکی و لاستیک و دارندگان وسایلی که برای راه اندازی و بهره برداری از ماشین آلات نیازمند است مطالباتی بوجود بیاید.
وی ادامه داد: راهداری گیلان هم اکنون 140تا 150میلیارد ریال به این دو بخش مطالبه و بدهکاری دارد که تاکنون بخاطر ضمانت و اعتمادی و اطمینانی که بخش خصوصی به این اداره دارد توانسته است باقی بماند.
وی یادآورشد:باید نقدینگی داشته باشیم تا این بخش را سرپا نگهداریم و با پرداخت مطالبات امکانات بخش خصوصی و دولتی بتوانند به کمک بیایند و در بحران ها به موقع عمل کنند.
وی در باره خسارت های اخیر به بخش راهها و ابنیه استان گیلان اظهارداشت : دو بارندگی اخیر خسارت های زیادی به حوزه راهداری زده است ولی این خسارت ها هنوز جمع بندی نشده است.
نازک کار گفت: به بعضی از تاسیسات بزرگ و زیربنایی حوزه راهداری خسارت وارد شده است حتی پل بزرگی در فومن تخریب شده است که باید دو باره ساخته شود.
وی افزود: علاوه بر آن در رشت ،آستانه ،لاهیجان ، لنگرود، رودسر و حتی در منطقه اشکورات بسیاری از راه های روستایی منشعب از راه های اصلی دچار خسارت شده و به دلیل وسعت عملیات هنوز دقیقا میزان آن تخمین و برآورد نشده که بزودی اعلام خواهدشد.
مدیرکل راهداری استان گیلان یادآورشد: این بارندگی ها نشان داد که به طبیعت خسارت زده ایم و بیشترین خسارت مربوط به کسانی است که به حریم رودخانه ها و طبیعت تجاوز کرده و یا طبیعت را به هم زده اند.
وی با اشاره به اینکه تصرف و ساخت و سازهای حاشیه رودخانه ها باعث کاهش آبروها شده و این از جمله آسیب های است که جاده ها و راهها وارد می کند .
جلسه ستاد بحران شهرستان لاهیجان عصر شنبه با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ، نماینده شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان و سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد و مشکلات و خطرات ناشی از بحران شهرستان مورد نقد و بررسی قرار گرفت تا در بارندگی ها و سیلاب های بعدی نسبت به رفع این موانع اقدام شود.
خبرنگار : نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.