علی رضا ملکی نژاد شامگاه جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه تصفیه خانه آب بهارستان بعد از وقوع سیلاب، ظهر روز گذشته وارد مدار بهره برداری شد و نیز به دنبال کاهش ذخایر مخازن در شبکه آبرسانی و افزایش مصرف مردم، امروز با قطعی آب در برخی از نقاط نظیر خیابان حافظ، شهید رستمیان، فلکه گاز و شهرک مهدی آستارا مواجه بودیم.
وی اضافه کرد: با تلاش نیروهای آبفا، مشکلات موجود در تصفیه خانه آب بهارستان برطرف شد و تا آخر وقت امشب آب مشترکین شهری آستارا در نقاط یاد شده، وصل خواهد شد.
ملکی نژاد با اشاره به اینکه سیلاب اخیر حدود یک میلیارد ریال خسارت به تصفیه خانه آب بهارستان آستارا وارد کرد، ادامه داد: مردم در چنین مواقع بحرانی، صرفه جویی در مصرف را در دستور کار قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه از جمله معضلات حوزه آب شهری آستاراست، تصریح کرد: نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آب از دلایل آلودگی آب شرب آستاراست و به شهروندان توصیه می شود از انجام این کار غیر قانونی، خودداری کنند.
ملکی نژاد اظهار کرد: آب ابتدا باید وارد مخزن شود و از طریق مخزن آبرسانی صورت گیرد و نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه علاوه بر افت فشار آب، باعث کاهش کیفیت آن می شود.
وی بیان کرد: خانوارهای آستارایی به جای نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه می توانند با نصب مخزن، آب مورد نیاز خود را در زمان پرفشار ذخیره کنند.
ملکی نژاد پیش بینی ذخیره آب در زمان نوسانات، صرفه جویی در هزینه برق مصرفی، جلوگیری از ایجاد خلاء در شبکه توزیع آب و کاهش هزینه آب مصرفی را از مزایای نصب مخزن عنوان کرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است و مرکز آن به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور، 23 هزار مشترک آب دارد.
خبرنگار: هدایتی**انتشاردهنده: کبیری
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.