محمد رضا روشنی روز پنجشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: این یلوه که به علت برخورد با موانع فیزیکی آسیب دیده بود در محدوده شهر آستارا کشف شده بود و اکنون در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان نگهداری می شود و بعد از بهبودی کامل به طبیعت باز گردانده خواهد شد.
وی بیان کرد: امسال بیش از 10 قطعه پرنده مصدوم، توسط دوستداران طبیعت برای تیمار به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شده است.
روشنی با تقدیر از دوستداران محیط زیست و تلاش ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست آستارا در پایگاه اورژانس محیط‌ زیست و شهروندان طبیعت دوست این شهرستان، گفت: این مرکز درمانی با یک نفر دامپزشک و 2 نفر همیار تجربی در حال ارائه خدمات است و انواع پرندگان نظیر پلیکان، قو،شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در این مرکز مورد درمان قرار می گیرند.
وی ادامه داد: از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواستاریم با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان، در صورت مشاهده پرنده مصدوم و زمین گیر، آن را به واحدهای محیط بانی یا اداره حفاظت محیط زیست آستارا تحویل دهند.
پرنده یلوه در علف زارهای مرطوب و مزارع غلات٬ تغذیه و جفت گیری می کند و طول بدنش 20 سانتی متر و رنگ بال هایش قهوه ای است و دانه های غلات٬ حشرات٬ جوندگان و پرندگان کوچک ، غذای این پرنده را تشکیل می دهند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد و از گونه های متنوع پرندگان و حیات وحش برخوردار است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.