علیرضا عالیپور چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به طرح مساله سگ های بلاصاحب، امروز در شورای بهداشت اهواز، اظهار کرد: بر همین اساس شهرداری زمینی را در پارک شهروند اهواز به نگهداری این سگ ها اختصاص می دهد.
وی افزود: پیش بینی می کنیم که آماده سازی این زمین تا 2 ماه آینده انجام شود.
عالیپور اضافه کرد: قرار شد مدیریت این محل به انجمن ها واگذار شود تا غربالگری را انجام دهند و سگ های بیمار را به دامپزشکی تحویل دهند و سگ های نژاددار را به متقاضیان و مابقی را در این محل نگهداری کنند.
وی با اشاره به وجود محل نگهداری سگ های بلاصاحب در ملاشیه، تاکید کرد: بر همین اساس مقرر شد اتلاف سگ های بی صاحب متوقف شود و پیمانکار شهرداری مکلف شده است در محله هایی که اهالی از سگ های بدون صاحب شکایت می کنند باید به روش زنده گیری عمل کند.
به گفته وی، خودروهای شهرداری نیز در حال تبدیل وضعیت هستند تا بتوان زنده گیری سگ های بدون صاحب را انجام داد.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز همچنین از ساخت لانه برای پرندگان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برخی درختان در اهواز محل مناسبی برای پرندگان نبوده و روی آنها آشیانه سازی نکرده اند، قرار شده با هماهنگی معاونت محیط طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان مکان هایی برای لانه های پرندگان در معابر اصلی و پارک ها در نظر گرفته و ساخته شود.
وی افزود: پیش از این پرندگانی نیز در محیط های آبی رهاسازی شده بود که با توجه به استقبال شهروندان و ساخت اسکله ها، قرار است این طرح با همکاری انجمن های مردم نهاد ادامه پیدا کند.
عالیپور در ادامه با بیان اینکه این معاونت به خدمات شهری و محیط زیست تغییر نام یافته اظهار کرد: بر همین اساس شهرداری رویکرد جدیدی را در تقویت محیط زیست شهری دنبال می کند و از همه انجمن های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست دعوت می کنیم که در این زمینه با مسئولان همکاری کنند.
بر اساس این گزارش، در ماه های اخیر تعدادی از حامیان حقوق حیوانات در اعتراض به کشتار سگ های بی صاحب در اهواز چندین نوبت در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، فرمانداری اهواز و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تجمع کردند.
اگر چه کشتار سگ های بی صاحب بر اساس مصوبه وزارت کشور در سال 87 ممنوع و ساماندهی سگ های بی صاحب منحصر به زنده گیری و عقیم سازی شده است اما به دلیل نبود امکانات در شهرداری، شورای سلامت خوزستان در مصوبه ای تا مهر ماه به شهرداری اهواز مهلت داده بود که کشتار سگ های بی صاحب را به روش گذشته و با استفاده از اسلحه گرم انجام دهد. بر همین اساس مقرر شده بود از مهر ماه روش زنده گیری در اهواز عملیاتی شود.
کشتار سگ های بدون صاحب در سال های اخیر به شدت از سوی فعالان حقوق حیوانات در کشور مورد انتقاد قرار گرفته است. در پی تجمع فعالان محیط زیست و حامی حیوانات به کشتار بیرحمانه سگ های بدون صاحب در چند شهر کشور در سال 94، سازمان حفاظت محیط زیست لایحه مقابله با حیوان آزاری را به دولت ارائه کرده است.

7151/6002
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.