به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید وفادار شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در این پاکسازی20 نفر از دوستداران محیط زیست شرکت داشتند که 20 کیسه زباله از این ساحل جمع آوری کردند.
وی خاطرنشان کرد: حفاظت محیط زیست در میان تمام جوامع وظیفه ای همگانی محسوب می شود که تمامی افراد در برابر آن مسوول هستند و بدین صورت با کوشش مردم دنیا و مسوولان می توان از هرگونه تخریب این نعمت الهی جلوگیری کرد.
وفادار تاکید کرد: حفظ محیط زیست بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و مواهبی چون آب، خاک، جنگل، هوا و تنوع زیستی از طرف پروردگار به صورت امانت در اختیار مردم قرار گرفته که پاکیزه نگاه داشتن آن وظیفه انسانی هر فردی است که در این عرصه خاکی زندگی می کند.
بیست و دوم آوریل همزمان با دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک نام گرفت تا تمامی کشورها هر سال در این روز با پیشنهاد و ارایه برنامه های مدون و جامع بتوانند در مسیر حفظ این کره خاکی اقدام های موثری را به خوبی انجام دهند.
این مناسبت جهانی در طرحی به وسیله «جان مک مونل» از فعالان صلح و دوستداران محیط زیست در 1969 میلادی (1348 خورشیدی) با هدف صرفه جویی در استفاده از کاغذ و آب، همکاری در کاشت درختان و کمک به انجمن های حمایت از محیط زیست، به سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) پیشنهاد شد و پس از پذیرش آن به وسیله این سازمان، 22 آوریل به نام روز جهانی زمین پاک نامگذاری شد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.