لطیف جواهر دشتی عصر چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جنگل‌های منطقه شکارممنوع دیلمان-درفک در حوزه شهرستان سیاهکل از مهم‌ترین زیستگاه‌های یکی از گونه‌های شاخص پستانداران بزرگ گیلان به نام مرال است.
وی با بیان اینکه هرساله از نیمه دوم شهریورماه دوره جفت‌گیری مرال آغاز می‌شود، افزود: در این دوره مرال ها در برابر شکارچیان بسیار آسیب‌پذیر می‌شوند و شکارچیان متخلف نیز از این فرصت استفاده می‌کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان سیاهکل بابیان اینکه مأموران این اداره همواره در حال گشت زنی در مناطق شکارممنوع می‌باشند، گفت: مأموران یگان حفاظت از محیط‌ زیست سیاهکل با همکاری تعدادی از همیاران و علاقه‌مندان به حیات‌وحش؛ یک گروه از شکارچیان را نیمه‌های شب دستگیر کردند.
جواهر دشتی با بیان اینکه یک قبضه اسلحه غیرمجاز دولول از شکارچیان ضبط شد، اضافه کرد: خوشبختانه با هوشیاری مأموران و همیاران حیات‌وحش؛ این شکارچیان قبل از اقدام به شکار دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه متخلفان با دستور دادستان و قاضی کشیک تحویل کلانتری دیلمان شدند، تصریح کرد: شکارچیان متخلف شب را در بازداشت سپری کردند و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع محترم قضایی شهرستان ارسال شد.
منطقه شکار ممنوع درفک در 10 کیلومتری جنوب سیاهکل با مساحتی بالغ بر 44 هزار و 885 هکتار از سال 1374 به عنوان منطقه شکار ممنوع ثبت و تاکنون این ممنوعیت دو بار تمدید شده است .
گونه های مهم جانوری منطقه شکار ممنوع درفک شامل پلنگ ، شوکا ، مرال ، خرس قهوه ای ، شغال ، گراز ، گربه جنگلی ، سمور ، رودک می باشد.
از گونه های گیاهی مهم نیز میتوان به مواردی چون افرا ، ممرز ، پلت ، شیردار ، راش ، توسکا ، لیلکی ، لرگ ، صنوبر ، انار ، تمشک ، شب خسب ، بلوط ، ون ، شمشاد ، گردو و ملج و گیاهانی از این دست اشاره کرد .
خبرنگار: لیدا حاجی پور**انتشار دهنده: بابایی
7297 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.