مدیرعامل آبفای گیلان گفت: دفاع مقدس دستاوردهای بزرگ و فراوانی به دنبال داشت و یکی از مهمترین آنها، دستاوردهای سیاسی است.

به گزارش‌ایلنا از رشت، همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، همایش تجلیل از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و خانواده معزز شهداء آبفای گیلان با حضور رزمندگان، بسیجیان، خانواده معزز شهید مدافع حرم، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان ، جانشین فرماندهی سازمان بسیج کارمندان استان ، مدیرعامل ، معاونین و اعضاء هیأت مدیره شرکت در سالن هلال احمر استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به دستاوردهای ارزشمند 8 سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: دفاع مقدس دستاوردهای بزرگ و فراوانی به دنبال داشت و یکی از مهمترین آن ها، دستاوردهای سیاسی است.

وی با بیان اینکه بسیج همگانی مردم ایران بیش از هر چیز نشان از وحدت ملی و حفظ منابع ، مرزها و سرمایه‌های ملی بود گفت: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است، که جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی ها و ایثارگری های خود، فرهنگی ارزشی را بنا نهادند.

سپس حجت الاسلام کمالی مسئول امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان به ذکر احادیثی در خصوص شورحسینی در قلوب مومنین پرداخت و گفت: شهادت امام حسین حرارتی در دلهای مومنین ایجاد کرده که هرگز سردشدنی نیست .

وی با اشاره به اینکه حرارت و شور حسینی باید ثمره هم داشته باشد تصریح کرد: ثمره عزاداریها در محرم سه چیز باید باشد، اول خودشناسی ، دوم خداشناسی و سوم دشمن شناسی و بر این اساس باید ایثارگریها در دوران دفاع مقدس نیز برای نسل جوان بازگو شود.

در ادامه سرهنگ بایرامی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در برنامه های اجتماعی و فردی نیز باید امر به معروف و نهی از منکر سرلوحه امور قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی 8 ساله ، نگاه جهادی و عاشورایی که برگرفته از واقعه عاشوراست توانست کشور را پیروز گرداند و هر زمانی که توانستیم در نظام اسلامی نگاه متحدانه داشته باشیم بر هر قدرتی فائق خواهیم آمد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان یادآور شد: دفاع مقدس گنج استخراج نشده ای است که نسبت به آن مأموریت داریم و باید حقایق جنگ و ایثارگریها و جانفشانی ها گفته شود و از آن الگو گرفت. 

گفتنی است در این همایش از همسر شهید امیررضا علیزاده اولین شهید مدافع حرم در استان گیلان و همچنین ایثارگران شرکت با اهداء لوح تقدیر و هدیه تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.