به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه آستارا در مصلی این شهرستان افزود: ساماندهی دسته های عزاداری و مقابله با بدعت ها و خرافه ها از خواسته های مهم مردم آستاراست و امسال در ماه محرم در قالب ستاد ساماندهی شئون فرهنگی، تصمیماتی در این رابطه اتخاذ شد.
وی اضافه کرد: مطابق درخواست نماینده ولی فقیه در استان گیلان، مساجد در طول روز می توانند به صورت خیابانی عزاداری کنند و عزاداری شبانه در خیابان برای هر مسجد به مدت 2 شب از پنجم تا هشتم ماه محرم منظور شده است.
خطیب جمعه آستارا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مردم ایران اسلامی با دفاع جانانه در هشت سال دفاع مقدس، عزت و اقتدار را برای کشور به ارمغان آوردند و باید مراقب نفوذ فرهنگی دشمنان باشیم.
وی با اشاره به سخنان توهین آمیز رئیس جمهوری آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: موضع مقتدرانه و انقلابی رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل علیه سخنان اهانت آمیز رئیس جمهوری آمریکا، قابل تقدیر است و مطابق تاکید حجت الاسلام روحانی، باید ترامپ از مردم ایران عذرخواهی کند.
حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم انتظامی گفت: نیروی انتظامی، مسیر تکامل خود را در مقابله با جرایم و ناهنجاری ها به پیش می برد.
وی ادامه داد: متاسفانه افزایش سرقت در آستارا که بیشتر توسط افراد غیر بومی صورت می گیرد، نگران کننده است و نیروی انتظامی باید مقتدرانه در برابر سرقت و پدیده های ناهنجار اجتماعی نظیر بدحجابی و بی حجابی بایستد.
نمازگزاران جمعه آستارا در اعتراض به سخنان نسنجیده و سخیف رئیس جمهوری آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از رو به روی مصلی تا چهار راه حکیم نظامی این شهرستان با شعار مرگ بر آمریکا راهپیمایی کردند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.