به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی پنجشنبه شب در ویژه برنامه شب اول محرم در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: بنیانگذار عزاداری برای سیدالشهدا (ع) در محرم، امام رضا (ع) است زیرا اهل بیت (ع) بودند که فرهنگ عزاداری برای امام حسین (ع) ترویج دادند.
وی بیان کرد: 1400 سال از شهادت امام حسین (ع) می گذرد اما با تدبیر اهل بیت (ع) همچنان عزاداری برای شهدای کربلا در کشورهای اسلامی پایدار است و خداوند حافظ و نگهدار آن می باشد.
وی اظهار کرد: در ایران اسلامی رضاخان برای مبارزه با دین برنامه هایی از جمله کشف حجاب، مبارزه با روحانیون و جلوگیری از عزادرای سید الشهدا (ع) اجرا کرد اما لطف خدا مانع از تحقق اهداف رضاخان شد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرهنگ حسینی زنده و پویاست زیرا اهل بیت در مناسبت ها و اعیاد مختلف مسلمانان، بر خواندن زیارت نامه امام حسین (ع) تاکید کردند تا فرهنگ عاشورا همواره در جامعه اسلامی پایدار باشد.
آیت الله خاتمی همچنین با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ گفت: هم اکنون آمریکایی ها به حماقت و اقدامات احمقانه رئیس جمهوری خود پی برده اند زیرا اظهارنظرهای وی بیانگر بی تدبیری و بی عقلی اوست.
7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.