حجت الاسلام عباس صباحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تقارن ماه محرم با بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در ماه محرم امسال اهداف و آرمان های امام حسین (ع) مورد توجه روحانیان قرار گیرد و باید به گونه ای عمل کرد که مراسم عزاداری حسینی همراه با شور و شعور باشد .
وی از مبلغات و مداحان خواست از بستن پیرایه ها و مسایل خرافی در عزاداری های حسینی خودداری و نسل جوان را با اهداف عاشورا و قیام امام حسین (ع) آشنا کنند.
وی اظهارداشت: قبلا 10درصد روستاها در ماه محرم از روحانی استفاده می کردند ولی امسال بیشتر آنان مجاب شده اند که برای مساجد خود روحانی دعوت کنند.
وی متذکر شد: آیین ها و دستجات عزاداری باید به گونه ای ساماندهی شوند که موجب سلب آسایش و آرامش خانواده های دارای بیمار نشود .
وی یادآورشد: لاهیجان شهرستانی است که در آن مراسم ماه محرم بصورت ویژه در 9محله برگزار می شود که دستجات در این محله ها شب ها تا سحرگاه ادامه می یابد.
حجت الاسلام صباحی تصریح کرد: تهدید نرم نوعی سلطه در ابعاد سه گانه حکومت، اقتصاد و فرهنگ است که از طریق استحاله الگوهای رفتاری در این حوزه ها ایجاد و نمادها و الگوهای نظام سلطه جایگزین آنها می‌ شود .
وی متذکر شد: روحانیون باید در منابر و در دهه محرم به این مسایل توجه داشته باشند زیرا دشمن می خواهد با جنگ نرم باعث دگرگونی هویت فرهنگی و الگوهای رفتاری در نظام سیاسی ‌شود .
وی با تاکید بر لزوم ایمن کردن جوانان و نوجوانان که در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار گرفته اند افزود: باید بپذیریم خسارت های جنگ فرهنگی بسیار بیشتر از جنگ نظامی است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان ادامه داد: همه مسئولان نهادهای کشور وظیفه دارند همان گونه که تهدیدات نظامی و سیاسی دشمن را پاسخ دادند در این جبهه نیز با آمادگی کامل حضور یابند .
شهرستان لاهیجان دارای 220مسجد ، 120هیات مذهبی و 250مداح است .
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.