محمد رضا روشنی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده از ناحیه بال مصدوم و توسط یک دوستدار محیط زیست در حاشیه جاده آستارا به رشت، کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بود.
وی با اشاره به اینکه این پرنده به مدت یک هفته در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل تحت مداوا قرار گرفت، اضافه کرد: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان، مردم در صورت مشاهده هرگونه پرنده مصدوم و زمین گیر، آن را به واحدهای محیط بانی و اداره حفاظت محیط زیست آستارا تحویل دهند.
وی با تقدیر از تلاش ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست آستارا در پایگاه اورژانس محیط‌ زیست این شهرستان، گفت: این مرکز درمانی با یک دامپزشک و 2 همیار تجربی، فعال است و پرندگانی نظیر پلیکان، قو، شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در آن مورد درمان قرار می گیرند.
بوتیمار در مناطقی با پوشش گیاهی نیزاری و فشرده و در باتلاق های پردرخت و نزدیک آب، آشیانه می سازد و زندگی می کند.
بوتیمار یا غم خورک، آهسته و به دشواری و در ارتفاعی کم پرواز و گردن خود را هنگام پرواز جمع می کند و به هنگام خطر، بی حرکت می ایستد؛ بوتیمار از مرغان افسانه ای ادبیات پارسی است که به تنگ چشمی و بخیلی آوازه دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد و از گونه های متنوع پرندگان و حیات وحش برخوردار است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.