به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز یکشنبه در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در فرمانداری این شهرستان افزود: تنها با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی می توان آرمان ها و هدف های دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال داد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه دفاع مقدس باید کتاب و مستند تصویری در آستارا تولید شود، اضافه کرد: در برنامه تولیدی می توان رشادت های رزمندگان آستارایی را توصیف کرد و گامی جهت بزرگداشت آنها برداشت.
رنجکش اظهار کرد: نمایشگاه دفاع مقدس با هدف ارائه ظرفیت های این حوزه نظیر تجهیزات نظامی و بخش های فرهنگی در هفته یاد شده برپا خواهد شد.
فرماندار آستارا با اشاره به اینکه شهرستان آستارا از ظرفیت های لازم برای اجرای همایش ها و برنامه های ملی برخوردار است، تصریح کرد: گیلان در حوزه ادبیات دفاع مقدس از استان های پیشروست و می توان از این ظرفیت برای برجسته سازی برنامه های فرهنگی حوزه دفاع مقدس استفاده کرد.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: امنیت کشورمان را مدیون تفکر جهادی رزمندگان هستیم و باید قدردان تلاش های آنان باشیم.
ولی داداشی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای اجرای برنامه های هفته دفاع استفاده کرد، افزود: دانشجویان، هیات های ورزشی و مذهبی می توانند به پربار شدن این برنامه ها در حوزه های مختلف کمک کنند.
وی اضافه کرد: برای تبیین ارزش های دفاع مقدس بین نسل جوان نباید از جنبش نرم افزاری و تولید فکر غافل شویم.
فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این جلسه از اجرای 98 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: پیاده روی خانوادگی، راه اندازی بیمارستان صحرایی به مدت یک هفته با حضور پزشکان متخصص از استان گیلان در روستای قره سو، نمایشگاه دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان آستارایی و برگزاری مسابقات ورزشی از مهم ترین برنامه های این هفته است.
سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: هفته دفاع مقدس متعلق به سپاه نیست و تمام دستگاه های دولتی باید در اجرای برنامه های این هفته همت کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
2007/7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.