به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز پنجشنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه در محل نمایشگاه های شهرداری آستارا گفت: آستارا از ظرفیت های نهفته زیاد فرهنگی و تجاری برخوردار است و می تواند با نقش آفرینی رسانه ها فعال شود.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه نمایشگاه ملی مطبوعات محلی استان ها پیوند دهنده فرهنگ ها و آداب و رسوم استان های مختلف است، افزود: نشریات، انعکاس دهنده دغدغه ها و ظرفیت های نقاط مختلف کشور هستند و شهرستان آستارا نیز به خاطر قابلیت هایش، شایسته معرفی است.
وی فعالیت 10 نشریه محلی و نمایندگی خبرگزاری ها در آستارا را فرصتی برای معرفی توانمندی های این شهرستان خواند و اضافه کرد: شناسایی خلاء ها و کاستی های حوزه های مختلف از وظایف مطبوعات محلی است و می تواند بستر توسعه را بیش از پیش فراهم کند.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه با 50 غرفه به مدت یک هفته در شهرستان آستارا دایر است، تصریح کرد: اختتامیه جشنواره ملی مطبوعات محلی استان های کشور با تجلیل از خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه، امروز (پنجشنبه) ساعت 22 در طرح سالمسازی سفیر امید آستارا برگزار خواهد شد.
در این نمایشگاه در کنار غرفه های مطبوعات محلی و نمایندگی خبرگزاری ها، غرفه هایی به صنایع دستی، غذاهای محلی و توانمندی تجاری، صنعتی و اقتصادی شهرستان آستارا اختصاص یافته است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و دفترهای خبرگزاری جمهوری اسلامی، صدا و سیما و نمایندگی 10 نشریه استانی و نمایندگی خبرگزاری ها در این شهرستان فعال است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
2007/7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.