سرخوش کرمزاده شامگاه دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: متخلفان در روستاهای صیادلر و هودول آستارا به تصرف اراضی ملی اقدام کرده بودند که با پیگیری حقوقی، سازه های غیر مجاز آنها تخریب و اراضی ملی آزادسازی شد.
وی افزود: در این رابطه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی سه فرد متخلف را دستگیر و به محاکم قضایی معرفی کردند.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون تشکیل می دهد.
**همایش آسیب های عزاداری ماه محرم در آستارا برگزار شد
همایش آسیب های عزاداری ماه محرم با حضور اعضای هیات امنای مساجد آستارا و عاشقان خاندان اهل بیت (ع) در این شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا در این همایش گفت: امام حسین (ع) برای اجرای 2 فریضه امر به معروف و نهی از منکر و مباره با ظلم قیام کرد و در این راه، جان خود و اهل بیتش را فدا کرد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا از محرم به عنوان ماه رهایی از ظلم و انحراف یاد کرد و افزود: نخستین گام در قبولی عزاداری امام حسین(ع) دوری از انحراف و تحریف هایی است که در برخی عزاداری ها وارد شده است.
وی با تاکید بر تبیین صحیح هدف قیام امام حسین (ع) اضافه کرد: مردم ایران، تشنه مفاهیم و پیام نهضت عاشورا هستند و تأسی از نهضت حسینی، سعادت دنیوی و اخروی را برای همه به ارمغان می آورد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 87 مسجد و بیش از یکصد هیات مذهبی در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
2007/7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.