یک عضو شورای شهر رشت در دفاع از برنامه‌های یکی از گزینه‌های پست شهرداری رشت که‌ شغل وی طبابت است، خطاب به سایر اعضا ی شورا گفت:چه کسی گفته پزشک نمی تواند شهردار باشد؟ پزشکان بالاترین آی کیو را رد جامعه دارند و متوجه مسائل شهری هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، صبح امروز معرفی برنامه‌های دو تن از کاندیداهای پست شهرداری رشت بود. یکی از آن گزینه‌ها مسعود اسلامی بود پزشک سپاه قدس گیلان است که  با 7 رای جزو 5 کاندیدای نهایی شهرداری رشت قرار گرفت.

اسلامی  در معرفی برنامه‌های خود اظهار داشت:باتوجه به مطالعات صورت گرفته،در سال ١٣٥٥ رشت شهر اول کشور بود ،در سال 65 رتبه نهم را کسب کرد و در ادامه همچنان شاهد پسرفت آن بودیم که یکی از عوامل آن عدم درک از منافع عمومی بود.

وی با اشاره به اینکه وظایف شهردار فقط محدود به خدمات و پروژه‌ها نیست عنوان کرد:ترسیم دست‌انداز شهر به توسعه شهری از وظایف مهم یک شهردار است.

اسلامی ادامه داد:یک شهردار باید نقاط قوت و ضعف ها را بشناسد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی در ادامه به توصیف وضعیت و مسائل موجود شهر رشت اشاره کرد و بیان داشت:شهر را نباید پراکنده کنیم بلکه باید بافت‌های فرسوده آن را دوباره احیا کنیم.

همچنین رویکرد شهر فشرده و توسعه درون بافتی و مجموعه اقدام‌ها در مدیریت محله محور از موارد دیگری بود که اسلامی به آنها اشاره کرد.

وی ادامه داد: ارائه راهکارهای مدیریت شهری جهت ایجاد اعتماد محلی و همچنین رویکرد برندسازی شهر رشتباید مورد توجه قرار بگیرد.
این کاندیدای شهرداری رشت خاطرنشان کرد: متاسفانه نیروهای ناکارآمد و سرگردان در حوزه شهرداری زیاد هستند و شهرداری نیاز به بررسی بیشتر در زمینه جذب نیرو دارد.

اسلامی تصریح کرد:نیروها باید انگیزه داشته باشند و یک نیروی ضعیف نمی تواند راهکارها را بدرستی پیش ببرند.

وی بیان داشت:راه حل برون رفت از مشکلات نیاز به مطالعات کاربردی دارد.

اسلامی با اشاره به وضعیت رودخانه های شهر رشت اذعان داشت:آلودگی رودخانه ها با جذب سرمایه گذار از اولویت های اولیه من است که مطمئنا تحقق پیدا خواهد کرد و در بدو ورود این کار را عملیاتی خواهم کرد.

اسلامی خاطرنشان کرد:روزانه ٦٥٠ تن زباله به سراوان ورود می کند و این امر فاجعه آمیز است و نیاز به توجه بیشتری دارد.

این کاندیدای شهرداری رشت با بیان اینکه با جذب سرمایه و مشارکت  می شود درآمدهای شهرداری را افزایش داد گفت:بنده با شجاعت وارد می شوم و بررسی می‌کنم که آیا این بدهکاری‌ها را وجود دارد یا خیر؟ و قول می‌دهم نگذارم حقوقی معوق بماند می‌توانم حقوق پرسنل را طی ٢ ماه پرداخت کنم.

وی در معرفی خود و ارائه رزومه کاری خود گفت:متولد 1349 در محله لاکانی رشت هستم و در سال ٦٤ با ترک تحصیل به جبهه رفتم و به ندای رهبری لبیک گفتم.

اسلامی با اشاره به اینکه در سن ١٧ سالگی مدیریت فرماندهی گروهان در زمان جنگ را برعهده داشتم ادامه داد:در ٧٤ وارد دانشگاه در رشته پزشکی شدم .

وی دبیری عالی جانبازان کشور،معاون و ریاست بهداشت و درمان سپاه قدس استان و 5 مدال جهانی در ثبت اختراع را از دیگر سوابق خود عنوان کرد.

در پایان سخنان اسلامی،فاطمه شیرزاد عضو و رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر رشت در دفاع از وی پرداخت.

شیرزاد با بیان اینکه اسلامی اولین پزشکی است که داوطلب شهردار رشت شده و با طرح این سوال که چه کسی گفته یک پزشک نمی تواند شهردار باشد؟ ادامه داد:همه اینها به مدیریت بازمی گردد و پزشکان بالاترین آی کیو را در جامعه دارند و متوجه مسائل شهری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.