به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین اصغریان معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان روز دوشنبه در آئین افتتاح مزرعه پرورش ماهیان خاویار در روستای قره سو آستارا با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، مسئولیت در نظام اسلامی را خدمتگزاری برای مردم دانست.
یونس رنجکش فرماندار آستارا نیز با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و خدماتی این شهرستان، بر تقویت زیرساخت ها و توسعه طرح های عمرانی در آستارا تاکید کرد.
رئیس اداره شیلات آستارا در خصوص طرح پرورش ماهیان خاویاری گفت: این مزرعه با 35 استخر به مساحت یک هکتار و اشتغالزایی برای هفت نفر، سالیانه 20 تن گوشت و 600 کیلو خاویار تولید خواهد کرد و برای مرحله نخست آن، 20 میلیارد ریال هزینه شده است.
صادق خاصی پور افزود: آب استخرهای این مزرعه از دریا و چاه تامین می شود و مرحله دوم آن در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
محمدرضا روشنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا نیز در آئین افتتاح سومین مرکز بازدید کنندگان حیات وحش بخش لوندویل این شهرستان گفت: این مرکز برای مطالعات زیست محیطی، برگزاری دوره های آموزشی و به عنوان سایت پرنده نگری در 400 متر مربع زیربنا ، سه طبقه احداث و برای آن چهار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
جواد معیتی سرپرست شهرداری آستارا نیز در آئین افتتاح طرح های این نهاد در میدان پرستار آستارا بیان کرد: برای احداث میدان پرستار، پل کشاورز، کانال هدایت آب های سطحی غلام محله غربی، محل نمایش روباز با ظرفیت 300 نفر در طرح سالمسازی سفیر امید و 60 هزار متر مربع آسفالت معابر بالغ بر 40 میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه شده است.
ستار آقایی پور رئیس اداره برق آستارا نیز در خصوص افتتاح خط برق تقویتی گفت: خط شبکه فشار برق متوسط با پنج هزار و 500 متر امتداد از پلیس راه تا میدان شهدای گمنام آستارا با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد و 220 میلیون ریال اجرا شده است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.