به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیر امور توزبع برق سیمرغ گفت که این طرح ها در قالب دو محور رینگ و توسعه فیدر و همچنین اصلاح و بهینه سازی شبکه اجرا شده و با بهره برداری از آنها خطوط برق از زمین های شالیزاری جمع آوری و شبکه برق روستاها تقویت می شود.
یعقوب حیدری افزود : تا پیش از این با مشکلات زیادی مانند عدم دسترسی سیم بانان به تیرهای برق در اراضی شالیزاری بویژه در فصل کشت و کار مواجه بودیم و اجرای طرح های جدید و بهره برداری از آنها این مشکلات را رفع کرده است.
وی با اعلام این که هم اکنون شالیزارهای شهرستان سیمرغ از حریم خطوط برق رسانی خارج شده است ، گفت : همچنین با توجه به این که خطوط جدید از کنار زمین های کشاورزی و باغی عبور داده شده ، کشاورزان می توانند با نصب ترانس های کم هزینه و کم تلفات از انرژی پاک برق بهره مند شوند.
حیدری یکی از مزیت های طرح های جدید برق رسانی را آماده شدن بستر مناسب برای برق دار کردن چاههای کشاورزی برشمرد و افزود که با بهره برداری از آنها جمعیت 23 روستا با 938 خانوار از مزایای آنها بهره مند شدند.
وی با اشاره به هزینه 25 میلیارد ریالی شرکت امور توزیع برق در شهرستان سیمرغ گفت : پروژه احداث ساختمان اداری نیز با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در دست اقدام است و در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
فرماندار سیمرغ هم در این مراسم با اشاره به تحول چشمگیر در حوزه برق رسانی در این شهرستان در دولت تدبیر و امید گفت : در سال های گذشته شاهد عدم وجود نگاه کارشناسی به انجام برخی از پروژه های بودیم که می توان انتقال خطوط برق از اراضی شالیزاری را به عنوان نمونه معرفی کرد که موجب دغدغه و نگرانی کشاورزان بوده است .
وی افزود : این مضوع موجب ایجاد هزینه مضاعف بر دوش دولت و انتقال خطوط به خارج از اراضی شده است و پروژه هایی که هم اکنون شاهد افتتاح آنها هستیم حاصل کار کارشناسی و دقیق بوده است و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.
او با اشاره به تازه تأسیس بودن شهرستان سیمرغ و عدم بهره بره مندی از زیرساخت های مناسب تأکید کرد : هدف ما تقویت و غنی سازی شهرستان در حوزه زیرساخت است و این موضوع در دستور کار کمیته برنامه ریزی شهرستان قرار گرفت و 70 درصد اعتبارات شهرستان به ایجاد زیرساخت تخصیص یافت.
فرماندار سیمرغ با اشاره به لزوم مدنظر قراردادن توسعه در شهرستان های تازه تاسیس و نام بردن برق رسانی به عنوان یکی از محورهای توسعه افزود: در برخی از مناطق شهرستان کماکان از تیرهای برق چوبی استفاده می شود و انتظار داریم در خصوص نوسازی شبکه ها اعتبارات لازم پیش بینی و ابلاغ شود .
خبرنگار : مهدی باقری جامخانه ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
9778/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.