نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار احداث زائرسرا برای حضور گردشگران در بقعه شاه شهیدان توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان شد.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در جلسه ستاد اقامه نماز و شورای زکات گیلان اظهار کرد: ایران اسلامی با ثبات بود و با تعیین دولت کریمه با ثبات‌تر شده است.

وی نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی‌های حکومت اسلامی عنوان کرد و افزود: در نظامی زندگی می‌کنیم که مجریان آن فرایض مذکور را در جامعه انجام می‌دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فریضه نماز خودسازی است، تصریح کرد: جامعه‌ای که اهل نماز باشد دنبال گناه نمی‌رود و این فریضه انسان را به فلاح و صلاح می‌کشاند.

آیت‌الله قربانی متذکر شد: نماز فریضه انسان‌سازی است اما جامعه‌ای که فقر، گرسنگی و فلاکت گریبانگیر آن باشد اجازه نمی‌دهد انسان با تمام وجود خداوند را عبادت کند بنابراین نماز در کنار زکات بیان شده است.

وی با اشاره به کمک سازمان بهزیستی و کمیته امداد به محرومان جامعه، بیان کرد: کمک سازمان‌های مذکور موجب ایجاد امید بین مردم می‌شود و این امر به برکت امام(ره) و مقام معظم رهبری اتفاق افتاده است.

امام جمعه رشت در ادامه به وضعیت اوقاف و امور خیریه گیلان اشاره کرد و گفت: به اوقاف استان بسیار امیدوار بودیم اما در گذشته مسؤولان آن ما را ناامید کردند و امیدواریم با انتصاب حجت‌الاسلام علیزاده این امر تحقق پیدا کند.

آیت‌الله قربانی همچنین نبود جاده دسترسی را از مشکلات مردم در منطقه بقعه شاه شهیدان دانست و خاطرنشان کرد: از دوره ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی پیگیر موضوع مذکور بودم و اکنون این امر در حال محقق شدن است.

وی، خواستار احداث زائرسرا برای حضور گردشگران در بقعه شاه شهیدان توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شد و اظهار کرد: حضور در بقاع متبرکه موجب تجدید روحیه مردم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، یادآور شد: تشویق مردم به امر معروف موجب ایجاد موج در جامعه می‌شود و تاثیرگذار است.

آیت‌الله قربانی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس جمهوری اشاره کرد و افزود: مسؤولان باید بین مردم بروند و درد جامعه را از نزدیک مشاهده کرده و لمس کنند.

وی، مسجد و نماز را سبب از بین رفتن فساد در جامعه خواند و بیان کرد: در نظام اسلامی مسؤولان خوبی داریم و در سفر اخیر به دیلمان که با حضور استاندار گیلان انجام شد، کمک‌های بسیاری به محرومان منطقه شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم را باید به اسلام و انقلاب علاقمند کنیم، تصریح کرد: باید خداوند را شکر کنیم به ما نعمت خدمتگزاری به مردم را عطا کرده است.

آیت‌الله قربانی در پایان بر قدرشناسی نسبت به نعمت مقام معظم رهبری تأکید کرد و متذکر شد: رهبر معظم انقلاب مرجع تقلید است و احکام دین را بیان می‌کند و باید از این نعمت قدرشناسی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.