رئیس جشنواره زیر سایه خورشید گفت: جشنواره زیر سایه خورشید برای نهمین سال متوالی در استان برگزار می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی مهدی کاتب صبح امروز در نشست خبری جشنواره زیر سایه خورشید اظهار کرد: نهمین دوره جشنواره در سایه خورشید در 700 شهر کشور و 34 کشور خارجی در دهه کرامت در استان برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره با مساعدت معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی با محور حضور خادمین و پرچم آستان قدس رضوی در 13 شهرستان و 4 شهر استان برگزار خواهد شد.

کاتب در خصوص هدف برگزاری این همایش خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی زیارت از راه دور و همچنین ایجاد تعادل و تناسب در مراسم مذهبی در این دهه پر فیض برای تبلیغ هر چه بیشتر دین اسلام از جمله اهداف این جشنواره است.

کاتب ادامه داد: این کاروان شامل 2 مبلغ و 4 خادم حرم رضا بوده که مبلغان از اساتید حوزه و دانشگاه می باشند و به دو گروه تقسیم می شوند که گروهی در ارومیه مستقر شده و گروه دیگر برنامه شهرستانها را بر عهده دارند.

وی در خصوص ارگان های که در برگزاری این جشواره همکاری داشته اند اظهار کرد: نماینده ولی قفیه در استان و امام جمعه ارومیه، ائمه جمعه شهرستان ها و فرمانداران آن شهر ها، بخشدارها، اداره کل ورزش و جوانان ، سپاه شهدا، صدا و سیما، اداره کل تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگی و هنری مساجد، شهرداری ارومیه، شورای اسلامی شهر ارومیه حمایت های مناسبی از این جشنواره داشته اند همچنین این جشنواره با همکاری 8 کارگروه و 30 تشکل مردمی که شامل بیش از 100 جوان در استان می باشد به برگزاری هر چه بهتر این جشنواره کمک می کنند.

وی در خصوص برنامه این جشنواره بیان کرد: این جشنواره در قالب 170برنامه متنوع در طول یک هفته که از جمعه 6 ام مرداد و با ورود این کاروان به ارومیه آغاز می شود که در روز شنبه این کاروان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه دیدار می کنند و همچنین 4 جشن بزرگ در شهرستان های نقده و تکاب در جنوب استان و شوط و چالدران در شمال استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: گروهی که برنامه های شهرستان برعهده آن هاست روز شنبه به شهرستان های بوکان و محمدیار و نقده، یکشنبه به پیرانشهر میاندوآب و تکاب و دوشنبه در ارومیه حضور خواهند داشت، و سه شنبه به سلماس خوی و چالدران، چهار شنبه چایپاره و پلدشت و ماکو و شوط خواهد رفت و در روز جمعه همگی این کاروان در محل حسینیه عاشقان ثارالله  ارومیه برای برگزاری جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) حضور می یابند.

ریئس جشنواره زیر سایه خورشید در خصوص سایر برنامه های این جشنواره گفت: غبارروبی از مزار شهیدان، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، عیادت بیماران، حضور در مرکز نگهداری کودکان بد یا بی سرپرست و مرکز نگهداری از سالمندان بخشی از برنامه های این جشنواره است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.