به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یونس رنجکش روز سه شنبه در کارگروه آموزشی مدیریت پسماند در شهرداری آستارا اظهار داشت : برای دستیابی به محیط زیست پایدار در کنار توسعه و بهره مندی از ظرفیت های گردشگری، باید آموزش های عمومی فراگیر شود و با گفتمان سازی مشترک برای داشتن محیط پاک حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه آموزش های خوبی در تفکیک زباله از مبدا توسط سمن ها در مدارس و کارگاه ها ارائه می شود، افزود: فرهنگ سازی در حوزه مدیریت پسماند باید از خانواده ها آغاز شود و همگان باید نقش آفرین باشند.
فرماندار آستارا اظهار کرد: حضور فعالان زیست محیطی، تقویت تشکل های مردمی و تعامل مردم و مسئولان، نقش محوری در حفاظت محیط زیست دارد و در این شهرستان تلاش خواهیم کرد تا نهادهای مدنی را در این زمینه تقویت کنیم.
رنجکش ادامه داد: رویکرد دولت تدبیر و امید توجه به نهادهای مدنی و تقویت مشارکت های اجتماعی است و در آستارا این امر در اولویت برنامه ها قرار دارد.
وی با اشاره به هزینه های بالای تخریب محیط زیست در زندگی فردی و اجتماعی، افزود: بیداری اجتماعی مهم ترین عامل کاهش آسیب ها و پیشگیری از تخریب محیط زیست است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی جهت صیانت تالاب و جنگل ها وظیفه اصلی فعالان زیست محیطی است، اظهار کرد: نمی توان توسعه آستارا را بدون در نظر گرفتن جاذبه های طبیعی آن تصور کرد و باید ظرفیت های گردشگری را برای آیندگان حفظ کنیم.
وی ادامه داد: شهرداری آستارا موظف است در راستای اجرای طرح گردشگری تالاب استیل بر اساس ضوابط قانونی و با حفظ زیست بوم منطقه حرکت کند.
فرماندار استارا در خاتمه گفت : نباید به زباله به عنوان یک چیز بی ارزش نگاه شود بلکه باید نوع نگاه به زباله را به منظور تبدیل آن به ارزش افزوده تغییر دهیم.
آستارا در غرب استان گیلان قرار دارد و در این شهرستان روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
دریافت خبر: یوسف هدایتی **انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.