به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، میرشمس مومنی زاده با اشاره به نقش موثر بانوان در فعالیت های اجتماعی اظهار داشت : در امور بانوان ، با همکاری و تشریک مساعی جمعی در حوزه های مختلف باید قدمهای موثری برداریم و به این منظور نیازمند یک ساختار هستیم که بهترین ساختار ، تشکل بانوان و خانواده است .
وی با معرفی لیلا پوررزاز به عنوان مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری بندر انزلی متذکر شد: باید به ظرفیت های غیردولتی هم توجه کرد و از صاحب نظران و نیروهای توانمند فرهنگی و اجتماعی بهره گرفت تا با اولویت بندی به نتیجه مطلوب برسیم .
در ادامه این نشست ، مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری بندر انزلی ،ارائه آموزشهای مفید به بانوان و جوانان ،شناسایی و تقویت بنیه علمی و اقتصادی بانوان شهرستان را از اولویتهای تشکل امور بانوان شهرستان عنوان کرد .
لیلا پوررزاز با اشاره به وظایف امور بانوان و خانواده افزود : این تشکل باید با تشکیل کارگروه های مختلف در همه حوزه ها به تقویت و ارزیابی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بانوان بپردازد.
وی خاطرنشان کرد : از برنامه های دیگر این مجموعه ، تشکیل بانک اطلاعات از تخصص و توانایی بانوان شهرستان است .
وی در ادامه با بیان این که عفاف یک فضیلت اخلاقی است و فقط مختص بانوان نیست بلکه همه اقشار جامعه را در بر می گیرد افزود : برای داشتن جامعه عفیف و اسلامی باید فرهنگ و فلسفه حجاب و عفاف را در جامعه و جوانان نهادینه کنیم .
وی خاطرنشان کرد : اگر افراد جامعه به درستی با مزایای عفاف و حجاب از جمله امنیت اشنا شوند مسلما در حفظ آن می کوشند و حتی خود مروج آن خواهند شد .
وی افزود : استاد شهید مطهری می فرمایند ( کسی که زیبایی اندیشه دارد ، زیبایی ظاهر خود را به نمایش نمی گذارد ) پس باید با تلاش فرهنگی ، زیبایی اندیشه خود را به نمایش بگذاریم تا جامعه ای عفیف و سالم داشته باشیم .
مشاور بانوان فرماندار بندر انزلی ، بی توجهی جوانان جامعه را به بحث حجاب از ناآگاهی آنان دانست و افزود : حجاب و پوشش در ایرران باستان در قشر مرفه و اشراف از اولویت خاصی برخوردار بوده در حالی که امروزه برخی از اقشار مرفه ، بی توجهی به حجاب را افتخار می دانند و این نقطه ضعف فرهنگی است و باید این تفکر غلط اصلاح شود تا جامعه ای سالم داشته باشیم .
بندرانزلی اولین و بزرگترین بندر سواحل جنوبی دریای خزر است . بر اساس آمار سال 1395 این شهرستان 139 هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از آن را بانوان تشکیل می دهند . شهرستان انزلی با افزون بر 299 کیلومتر مربع که 33 کیلومترمربع آن به مساحت شهری اختصاص یافته از متراکم ترین شهرهای ایران محسوب می شود .
این شهرستان حدود 200 سال سابقه بندری دارد و از کانونهای مهم تجارت و گردشگری شمال کشور بشمار می آید.
خبرنگار: اکبری **انتشار دهنده: بابایی
7471/6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.