بر اساس این اخطاریه از امروز سه شنبه مردم استان شاهد بارش پراکنده از سمت غرب مازندران و ارتفاعات به صورت رگبارهای پراکنده خواهند بود و به تدریج این بارندگی مناطق دیگر استان را دربر خواهد گرفت .
هواشناسی استان اعلام کرد از روز چهارشنبه تا پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی ، تشدید بارندگی به همراه وزش شدید باد پیش بینی می شود .
سرعت باد در این مدت در دریا تا 65 کیلومتر و در سواحل 55 کیلومتر برساعت و ارتفاع امواج هم در دریا به سه متر و در نزدیک ساحل به بیش از 2 متر در زمان اوج فعالیت سامانه خواهد رسید .
انتظار می رود بارندگی ها در برخی مناطق استان بخصوص در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار و رعدوبرق همراه باشد .
برای روز پنجشنبه دمای هوا نسبت به امروز در مناطق مختلف مازندران بین چهار تا هفت درجه کاهش می یابد .
براساس اخطاریه هواشناسی استان ممکن است بارندگی در روزهای آینده منجر به بالا آمدن آب رودخانه ‏ها و جاری شدن روان آب و سیلاب بخصوص در دامنه ‏ها و ارتفاعات البرز شود .
توصیه می شود در این مدت مردم و مسافران از اقامت در کنار رودخانه ها و دامنه های شیب دار که امکان ایجاد سیلاب در آنها بیشتر است خودداری کنند .
همچنین احتمال می رود ریزش سنگ در جاده های ارتباطی مازندران با استان های البرز و تهران بخصوص هراز و کندوان ، باعث مسدود شدن این محور ها شود .
شرایط دریای خزر هم تا پنجشنبه هفته جاری مواج پیش بینی می شود و برای فعالیت های دریایی از جمله شنا ، قایقرانی و ورزش های آبی نامناسب اعلام شده است.
مدیرکل هواشناسی مازندران قبل از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مدیران طرح‌های سالمسازی دریا ، هلال احمر ، فرمانداران شهرستان‌های ساحلی ، هیأت نجات غریق ، نیروی انتظامی و تمامی فعالان گردشگری ساحلی خواست تا برای مواجهه با سامانه ناپایدار جوی آمادگی داشته باشند و ضمن تلاش برای جلوگیری از ورود گردشگران به دریا ، نسبت به افزایش تعداد ناجیان غریق و نیروهای امدادی و اورژانس اقدام کنند.
سید محمد رضا رضوی همچنین توصیه کرد سایر فعالان دریای خزر از قبیل شیلات ، بنادر و دریانوردی هم تا حد امکان از فعالیت در دریا خودداری کنند.
وی گفت : این سامانه روز جمعه از مازندران خارج و پیش بینی می شود که از ابرناکی هوای استان کاسته شده و شهروندان مسافران شاهد افزایش دمای هوا باز روز شنبه هفته اینده اشند.
خبرنگار : رضا غلامی ** انشتار دهنده: سید محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.