علی اکبر غنجی عصر شنبه در حاشیه مجمع عمومی شرکت کشتیرانی دریای خزر در مصاحبه اختصاصی با ایرنا در بندرانزلی اظهار داشت : ادامه نقش آفرینی شرکت کشتیرانی دریای خزر در تولید ناخالص ملی جز با حمایت های حاکمیتی امکان پذیر نیست.
وی این حمایتها را در بحث مالیات ، کمک سازمانهای حاکمیتی بازرگانی در سوق دادن حمل نقل به سمت این شرکت ، نقش آفرینی و استفاده از نظرات کارشناسان در برنامه ریزی کلان استان و بخشهای سرمایه گذاری با توجه به اهمیت توسعه دریا محور عنوان کرد.
غنجی افزود: کشتیرانی دریای خزر با وجود کاهش حمل و نقل و نوسانات کرایه حمل و افزایش هزینه سوخت نشان داد خود را با نوسانات کاملا تطبیق می دهد و از نظر سازمان بورس از تغییرات قابل قبولی برخوردار است.
به گفته وی این یک پیام برای مدیران گیلان از جمله استاندار محترم ،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان بنادر و دریانوردی دارد و آن این که از ظرفیت و نظرات مدیران شرکت برای برنامه ریزی در سرمایه گذاری های مرتبط با بخش بندری دریایی استفاده کنند .
غنجی با بیان این که کشتیرانی دریای خزر تنها شرکت حمل و نقل منطقه است که خود را در فرابورس ثابت نگه داشته و در منطقه آزاد انزلی کار افرینی می کند افزود: این خوب نیست که روند مالیاتی این شرکت به چالش کشیده شود.
به گفته وی این شرکت هر انچه درامد دارد از محل پولی است که سرمایه گذار اورده و چالشهای مالیاتی به معنای فراری دادن سرمایه گذار است .
غنجی با اشاره به این که کشتیرانی دریای خزر اولین شرکت ایرانی بود که بعد از فروپاشی شوروی فعالیت در بنادر شمالی را آغاز کرد خاطرنشان کرد:حدود 80 درصد دریانوردان ما ایرانی هستند و تا انتهای سال 97 کاملا ایرانی می شود .
وی با بیان این که گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی در معادلات اقتصادی جهانی تاثیرگذار و یک برند جهانی است متذکر شد: انتظار می رود کشتیرانی دریای خزر بعنوان ناوگان ملی فعال در حوزه خزر بیشتر مورد توجه قرار گیرد .
غنجی یاداور شد: کشتیرانی دریای خزر با حمل و نقل بیش از یک میلیون و 900 هزار تن کالا در مقایسه با پارسال حدود 14 درصد رشد داشته است .
کشتیرانی دریای خزر بعنوان تنها ناوگان ملی در منطقه خزر سال 71 با سه فروند کشتی به ظرفیت 10 هزار و 800 تن آغاز به فعالیت کرد . اکنون تعداد کشتی های شرکت به 23 فروند با 95 هزار تن ظرفیت تناژ ناخالص رسیده است .
این شرکت با خطوط منظم حمل و نقل دریایی در زمینه حمل و نقل کالاهایی از قبیل اهن الات ، غلات ، تخته ، محموله های فله صنعتی ، کک ، سیمان ، کلینکر ، سنگ اهن ،کالاهای عمومی کانتینر و خودرو از بنادر شمال کشور به بنادر خارجی و به عکس فعالیت دارد .
کشتیرانی جمهوری اسلامی سهامدار اصلی شرکت کشتیرانی دریای خزر است .
خبرنگار: بابایی
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.